Вгору
    Онлайн трансляція
    Програма передач

    Останні відео

    Назад до програми передач

    Попередні випуски

    Результати пошуку

    У Кривому Розі зробили суттєвий внесок у майбутню розбудову України: в освітніх закладах міста впроваджують та акцентують увагу на фінансовій грамотності учнів

    16 Травня 2023, 16:03 Поділитися

    У Кривому Розі відбувся круглий стіл з представниками освіти, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та ГО «Діловий клуб «Партнер» в межах Національного проєкту з фінансової грамотності задля підтримки освітянської спільноти міста в розбудові фінансової культури здобувачів освіти. Провідною темою обговорення стали налагодження освітнього, наукового, організаційно-методичного співробітництва між учасниками заходу та ефективне впровадження фінансової грамотності у навчальний процес, починаючи із початкової школи.

    У Кривому Розі зробили суттєвий внесок у майбутню розбудову України: в освітніх закладах міста впроваджують та акцентують увагу на фінансовій грамотності учнів

    Як зазначають учасники заходу, розуміння актуальності розбудови фінансової культури українського суспільства, зокрема дітей та молоді вже є. Тож треба постійно знаходити ефективні механізми, нові методи впровадження фінансової грамотності в освітні процеси на всіх рівнях навчання, як для дітей, учнів старшої школи так і для студентів вишів й дорослого населення країни. Саме на налагодження освітнього, наукового та організаційно-методичного співробітництва було спрямоване обговорення питань за круглим столом. 

    Рішення про створення нового підходу до впровадження в освіту молоді й дорослих необхідних первинних навичок використання фінансових кейсів ґрунтуються на практиці й аналізі неефективності разових фінконсультацій. Так народилася цікава нетривіальна і дуже повчальна фінансова гра «Життєвий капітал». Про цей процес розповів громадський діяч, керівник ради амбасадорів фінансової грамотності та ідейний натхненник й розробник гри Сергій Івагло. 

    «Я завжди консультував людей з приводу керування своїми особистими фінансами і почав розуміти, що мої консультації неефективні. Бо пересічний громадянин боїться впроваджувати у життя отриману інформацію, в нього немає необхідних первинних навичок використання фінзнань та прийняття нестандартних рішень. Що робити в такому випадку? Вкладати в цю одну людину 100 годин свого життя то дуже не ефективно. І тоді я звернув увагу на ігрові технології. В грі ми поводимо себе, як в житті, приймаємо такі самі рішення, але з відмінністю, що тут їх треба приймати частіше, ніж у реальному житті, десь по 50-100 разів за гру. А, отже, на цьому ігротренажері у людини формуються необхідні первинні навички фінансової грамотності», - зазначає пан Сергій. 

    На початку гра призначалася для дорослих. Але виявилася цікавою й не менш ефективною і для дітей. Бо виявилось, що юні фінансисти не бояться ризикувати, більш активні та можуть приймати ефективні нестандартні рішення. Після знайомства із грою, виявляють для себе, що керування фінансами це цікаво та драйвово. А далі вже читають професійну літературу і більш заглиблюються у тему. 

    Нові виклики щодо впровадження фінансової грамотності на всіх освітніх рівнях з’являються постійно. Та в Кривому Розі вміють гідно на них відповідати та приймати вірні рішення. 

    «Реформа,що відбувається в освіті і реалізація концепції Нової української школи, передбачає фінансову грамотність з початкової школи. Вже діти перших-четвертих класів знайомляться з поняттями «гроші», «ощадливість», «економність», вивчають історією грошей. Їм розповідають, як планувати сімейний бюджет. Бо нам далі відбудовувати та відновлювати країну після війни, і тому дуже розумно, щоб фінансово люди були підковані. Тому департамент освіти й науки всіляко сприяє інтеграції як закладів загальної середньої освіти, так і закладів вищої освіти з громадськими організаціями, з розробниками програми», - підкреслює головна спеціалістка департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міськради Вікторія Полякова.

    А в. о. ректора Державного університету економіки і технологій ДУЕТ Андрій Валерійович Шайкан додає: «Сьогоднішній день – це про інвестиції, відновлення, про розбудову. А все це все пов’язане з фінансовою грамотністю навіть фінансовою культурою. Ми вже кілька років співпрацюємо з ГО «Партнер» можу сказати, що ми не відразу стали партнерами, ми приглядалися один до одного, наші викладачі досліджували й вивчали «Життєвий капітал» та давали по ньому звіти. Ми побачили його ефективність та вже впроваджуємо такі ігри на більш факультативних заняттях з студентами. Є дуже великий запит у студентів на участь у таких іграх». 

    До речі, одночасно з проведенням круглого столу відбувався й Фінансовий батл між командами ліцеїв №113, 71, 129, 127, 24 та Покровського ліцею, що брали участь у тренінгах з фінансової грамотності із використанням соціально-економічного симулятора-гри з управління ресурсами «Життєвий капітал». За грою спостерігали учасники круглого столу й одразу могли оцінити високу ефективність такого підходу у навчанні.

    Як зазначають учасники заходу, розуміння актуальності розбудови фінансової культури українського суспільства, зокрема дітей та молоді вже є. Тож треба постійно знаходити ефективні механізми, нові методи впровадження фінансової грамотності в освітні процеси на всіх рівнях навчання, як для дітей, учнів старшої школи так і для студентів вишів й дорослого населення країни. Саме на налагодження освітнього, наукового та організаційно-методичного співробітництва було спрямоване обговорення питань за круглим столом. 

    Рішення про створення нового підходу до впровадження в освіту молоді й дорослих необхідних первинних навичок використання фінансових кейсів ґрунтуються на практиці й аналізі неефективності разових фінконсультацій. Так народилася цікава нетривіальна і дуже повчальна фінансова гра «Життєвий капітал». Про цей процес розповів громадський діяч, керівник ради амбасадорів фінансової грамотності та ідейний натхненник й розробник гри Сергій Івагло. 

    «Я завжди консультував людей з приводу керування своїми особистими фінансами і почав розуміти, що мої консультації неефективні. Бо пересічний громадянин боїться впроваджувати у життя отриману інформацію, в нього немає необхідних первинних навичок використання фінзнань та прийняття нестандартних рішень. Що робити в такому випадку? Вкладати в цю одну людину 100 годин свого життя то дуже не ефективно. І тоді я звернув увагу на ігрові технології. В грі ми поводимо себе, як в житті, приймаємо такі самі рішення, але з відмінністю, що тут їх треба приймати частіше, ніж у реальному житті, десь по 50-100 разів за гру. А, отже, на цьому ігротренажері у людини формуються необхідні первинні навички фінансової грамотності», - зазначає пан Сергій. 

    На початку гра призначалася для дорослих. Але виявилася цікавою й не менш ефективною і для дітей. Бо виявилось, що юні фінансисти не бояться ризикувати, більш активні та можуть приймати ефективні нестандартні рішення. Після знайомства із грою, виявляють для себе, що керування фінансами це цікаво та драйвово. А далі вже читають професійну літературу і більш заглиблюються у тему. 

    Нові виклики щодо впровадження фінансової грамотності на всіх освітніх рівнях з’являються постійно. Та в Кривому Розі вміють гідно на них відповідати та приймати вірні рішення. 

    «Реформа,що відбувається в освіті і реалізація концепції Нової української школи, передбачає фінансову грамотність з початкової школи. Вже діти перших-четвертих класів знайомляться з поняттями «гроші», «ощадливість», «економність», вивчають історією грошей. Їм розповідають, як планувати сімейний бюджет. Бо нам далі відбудовувати та відновлювати країну після війни, і тому дуже розумно, щоб фінансово люди були підковані. Тому департамент освіти й науки всіляко сприяє інтеграції як закладів загальної середньої освіти, так і закладів вищої освіти з громадськими організаціями, з розробниками програми», - підкреслює головна спеціалістка департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міськради Вікторія Полякова.

    А в. о. ректора Державного університету економіки і технологій ДУЕТ Андрій Валерійович Шайкан додає: «Сьогоднішній день – це про інвестиції, відновлення, про розбудову. А все це все пов’язане з фінансовою грамотністю навіть фінансовою культурою. Ми вже кілька років співпрацюємо з ГО «Партнер» можу сказати, що ми не відразу стали партнерами, ми приглядалися один до одного, наші викладачі досліджували й вивчали «Життєвий капітал» та давали по ньому звіти. Ми побачили його ефективність та вже впроваджуємо такі ігри на більш факультативних заняттях з студентами. Є дуже великий запит у студентів на участь у таких іграх». 

    До речі, одночасно з проведенням круглого столу відбувався й Фінансовий батл між командами ліцеїв №113, 71, 129, 127, 24 та Покровського ліцею, що брали участь у тренінгах з фінансової грамотності із використанням соціально-економічного симулятора-гри з управління ресурсами «Життєвий капітал». За грою спостерігали учасники круглого столу й одразу могли оцінити високу ефективність такого підходу у навчанні.

    Теги
    • #фінанси
    • #круглий стіл