Криворізькі волонтери-конструктори під керівництвом винахідника Віталія Бризгалова створюють баггі для фронту
Авітвки під час війни не розкіш, а спосіб порятунку життя та виконання бойових завдань зі знищення ворога. Поки деякі волонтери шукають для наших захисників коштовні пікапи за кордоном, котрі, також, безумовно, на відмінно справляються зі своїми функціями. Інші – криворізькі винахідники, поставили на потік виготовлення баггі, що можуть ганяти по степовому та лісовому бездоріжжю нашої Батьківщини не гірше, ніж закордонні євробляхи. А коштів на їх створення витрачається у кілька разів менше. Та і поставити їх до військового підрозділу у готовому вигляді можна в рази швидше.
За кордоном така баггі коштує десятки тисяч доларів, але ініціативні криворіжці змогли розробити свій варіант машини для військових. Собівартість складає від 2000 до 2500 доларів США. Серед переваг – те, що вона швидка, мобільна, легка, її практично не помітно на місцевості. Ба більше – захисники зможуть швидко її покинути у разі виникнення критичної ситуації у боротьбі з ворогом. Саму баггі розробляють на базі старих радянських автівок, тобто беруть від них запчастини. А також закуповують їх окремо чи виготовляють їх на замовлення.
Один із тих, хто працює над створенням таких військових монстрів, Олександр Кузнєцов. Чоловік приїхав до Кривого Рогу з Нововоронцовки Херсонської області. За професією він – будівельник, тож освоїти новий напрям діяльності разом з однодумцями йому було нескладно. Каже, що машини-розхідники намагаються розібрати максимально, аби потім «новонароджену» баггі нічого не зайвого не обтяжувало: «Виймаємо двигун разом з коробкою, потім передню частину підвіски, задній міст, кардан, вихлопна система, потім обшивку салону, сидіння, там двері. Важкого немає нічого».
Чоловік вже півтора місяці конструює авто для армії, і за цей час зусиллями команди вдалося виготовити більше десятка вітчизняних баггі.
Анатолій Сидоров також був змушений полишити рідну Херсонщину через війну. Радий, що знайомі запросили його долучитися до такої важливої справи, адже це суттєвий внесок у боротьбу з ворогом.
«Я з села, працював комбайнером-трактористом, - говорить новий криворіжець. – Вдома є машини, загалом люблю техніку. Робити баггі можна, якщо знаєш принцип, за яким сконструйовані інші авто. Коли я прийшов на допомогу, було вже 10 готових автівок, тож було з чого вчитися».
Загалом над створенням таких баггі для військових працюють 18 людей, серед яких переселенці з Херсонщини та Донеччини. Команда формувалася поступово, когось запрошували, дехто приходив за власним бажанням. Всі чоловіки залучені до різних етапів роботи, тож можуть виконувати все – від розборки до, безпосередньо, вже збору конструкції.
Сам проєкт зі створення баггі для захисників зародився ще навесні. З таким запитом тоді до криворізького винахідника Віталія Бризгалова звернулися військові. Адже багато волонтерських організацій шукали ці автівки вже у готовому вигляді для хлопців на фронті. Так наприкінці квітня команда «Баггі CTRL» представили першу машину за своїми кресленнями. Та, найперша автівка, відправилася допомагати на передовій Криворізькій бригаді теробони. Кажуть, що вона й досі на ходу.
«Відтоді, як вийшла перша модель, ми спростили її. Ми спростили налаштування, ми зробили більш потужну підвіску, збільшили її масу, яка може витримувати саме військову техніку, військову експлуатацію і не потребує якихось надвеликих навичок керування спортивною автівкою. Ми змогли здешевити модель в десятки разів. Кожна автівка унікальна, у кожної своє призначення та військові задачі, які вона буде виконувати. Від цього залежить кінцева вартість», – підкреслив засновник проєкту «Баггі CTRL», криворізький винахідник Віталій Бризгалов.
До війни чоловік виготовив за власним кресленням, запатентував та вже переходив до польових випробувань першого в Україні вантажного електромобіля. Проте через війну його довелося призупинити, бо з’явились нові виклики та завдання – пришвидшити Перемогу.
Наразі команда «Баггі CTRL» виготовила вже 37 машин, ще п’ять – у процесі зборки. І якщо першу розробляли близько чотирьох тижнів, то зараз це займає в середньому три дні. Працюють умільці із самого ранку до вечора. Готові до військової служби та їзди по бездоріжжю автівки відправляють на різні напрямки: Чернігівщина, північні регіони, південь України. Та найбільше – на схід. Військові дуже дякують за них та вкотре переконуються, що криворіжці – надійна опора для армії.