Творчість та нестандартний підхід у вирішенні завдань: оприлюднили результати дослідження креативного мислення українських підлітків PISA–2022
Українські школярі продемонстрували креативність на рівні європейських країн, незважаючи на війну. Дослідження PISA-2022 показало, що наші 15-річні підлітки вміють мислити нестандартно, генерувати цікаві ідеї та вирішувати складні завдання.
59% наших школярів досягли рівня, який дозволяє їм вигадувати оригінальні ідеї, вирішувати нестандартні завдання та мислити творчо. Їх результати досягли базового (3-го) та вищого рівня з креативного мислення.
13% учнів і учениць досягли найвищих рівнів – 5-го або 6-го. Тобто вони можуть генерувати креативні ідеї, оцінювати й удосконалювати власні або ідеї інших в різноманітних і складних завданнях, зокрема, на створення абстрактного дизайну або розв'язання наукових і соціальних проблем.
Низькі результати мають лише 18% українських 15-річок.
Загалом Україна показала середній результат – 27 балів з 60 можливих і посіла позицію в діапазоні від 32 до 42 серед 64 країн.
Результати України відповідають рівню таких країн, як Греція та Колумбія. Прикметно, що українські дівчата показали кращі результати в креативному мисленні, ніж хлопці. Ця гендерна особливість прослідковується в дослідженнях усіх країн.
У наших підлітків чудовий потенціал, який можна і треба розвивати, адже вони майбутнє країни і можуть стати рушієм прогресу. Для цього експерти радять:
- вносити креативність та/або креативне мислення в усі освітні програми;
- підтримувати освітян у визнанні, розвитку та оцінюванні креативного мислення через визначення етапів формування навичок креативності;
- створювати в освітньому процесі можливості для учнівства займатися креативною / творчою діяльністю, зокрема в міждисциплінарній сфері;
- моніторити і оцінювати результати учнівства з креативного мислення.
Нагадаємо, що в Україні запустили Екосистему для надолуження освітніх втрат https://one.kr.ua/news/55060
13% учнів і учениць досягли найвищих рівнів – 5-го або 6-го. Тобто вони можуть генерувати креативні ідеї, оцінювати й удосконалювати власні або ідеї інших в різноманітних і складних завданнях, зокрема, на створення абстрактного дизайну або розв'язання наукових і соціальних проблем.
Низькі результати мають лише 18% українських 15-річок.
Результати України відповідають рівню таких країн, як Греція та Колумбія. Прикметно, що українські дівчата показали кращі результати в креативному мисленні, ніж хлопці. Ця гендерна особливість прослідковується в дослідженнях усіх країн.
У наших підлітків чудовий потенціал, який можна і треба розвивати, адже вони майбутнє країни і можуть стати рушієм прогресу. Для цього експерти радять:
- вносити креативність та/або креативне мислення в усі освітні програми;
- підтримувати освітян у визнанні, розвитку та оцінюванні креативного мислення через визначення етапів формування навичок креативності;
- створювати в освітньому процесі можливості для учнівства займатися креативною / творчою діяльністю, зокрема в міждисциплінарній сфері;
- моніторити і оцінювати результати учнівства з креативного мислення.