Вгору
    Онлайн трансляція
    Програма передач

    Останні відео

    Назад до програми передач

    Попередні випуски

    Результати пошуку

    Уряд готує українцям нові правила авто страхування: подробиці законопроекту, взятого за основу

    25 Лютого 2024, 11:00 Поділитися

    В Україні планують наблизити правила автострахування до європейських та оновити наявні: збільшити максимальну суму компенсації, зменшувати виплати залежно від віку авто, скасування франшизи, урівняння євро протоколу з документом, складеним поліцейськими та інші зміни. Все це стане реальністю в разі підписання законопроекту №8300 про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ).

    Уряд готує українцям нові правила авто страхування: подробиці законопроекту, взятого за основу

    Законопроект №8300 про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ) прийняли за основу. У ньому прописана низка змін, покликаних зробити ОСЦПВ зручнішим, а суми компенсацій привести у відповідність до реально завданих збитків та адаптувати українське законодавство до європейського.

    Зокрема, законопроект передбачає значне збільшення страхових сум (максимальних розмірів виплат). Нині ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю громадян, становить 320 тисяч гривень на одного потерпілого, незалежно від кількості потерпілих, а за пошкодження, майна потерпілих, — 160 тисяч гривень на одну особу, але не більше 800 тисяч гривень на одну страхову подію.

    Після прийняття закону, поступово підвищуватимуть граничні розміри відшкодування - до 1,25 мільйона гривень за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих, з обмеженням до 20 мільйонів гривень  на одну страхову подію. А за шкоду, заподіяну майну — до 2,5 мільйонів гривень на один страховий випадок. 

    Також нараховувати суми виплат, планують залежно від віку транспортного засобу. Власники нових авто, отримуватимуть більше, а старших від п'яти-семи років оцінюватимуть меншою сумою. 

    Законопроект також передбачає скасування франшизи (частина збитків, які страхова компанія не відшкодовує, а їх покриття бере на себе власник поліса за власні кошти) при страхуванні. За нинішніми правилами, — це сума, на яку зменшується розмір страхового відшкодування.

    Страхові компанії часто пропонують на вибір страховку з франшизою або без неї. Поліс із франшизою коштує дешевше. Таким чином автовласник міг знизити вартість страхування в обмін на зменшення зобов’язань страховика. Після набуття чинності закону, такий вибір зникне.

    У законопроекті прописане положення, яке зобов’язує страхові компанії запровадити пряме врегулювання страхових випадків. Тобто, раніше потерпілим доводилося мати справу з страховою компанією винуватця, якщо він з іншого міста. То задля зручності, ці обов’язки братиме на себе страхова компанія. 

    Проект нового закону дозволяє прискорити процесс виплат потерпілим від компаній, що вийшли з ринку чи збанкрутували. Їхні зобов’язання перед постраждалими в ДТП виконує Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ). Згідно з новаціями, МТСБУ зможе приступити до виплат коштів, не очікуючи на ліквідацію компанії чи визнання банкрутом, а вже через три місяці після того, як вона втратила ліцензію або членство в Бюро. А обов’язки контролювати багато аспектів діяльності МТСБУ хочуть покласти на НБУ.

    Проте кращий сервіс коштує більше, і у зв’язку зі збільшенням відповідальності та обов’язків страхових компаній вартість полісу може суттєво зрости. Експерти зазначають, що такі процеси вже проходили в інших країнах. І після стрибка, згодом вартість почала знижуватися. 

    Нагадаємо, що вартість розмитнення авто цьогоріч зміниться.

    Законопроект №8300 про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ) прийняли за основу. У ньому прописана низка змін, покликаних зробити ОСЦПВ зручнішим, а суми компенсацій привести у відповідність до реально завданих збитків та адаптувати українське законодавство до європейського.

    Зокрема, законопроект передбачає значне збільшення страхових сум (максимальних розмірів виплат). Нині ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю громадян, становить 320 тисяч гривень на одного потерпілого, незалежно від кількості потерпілих, а за пошкодження, майна потерпілих, — 160 тисяч гривень на одну особу, але не більше 800 тисяч гривень на одну страхову подію.

    Після прийняття закону, поступово підвищуватимуть граничні розміри відшкодування - до 1,25 мільйона гривень за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих, з обмеженням до 20 мільйонів гривень  на одну страхову подію. А за шкоду, заподіяну майну — до 2,5 мільйонів гривень на один страховий випадок. 

    Також нараховувати суми виплат, планують залежно від віку транспортного засобу. Власники нових авто, отримуватимуть більше, а старших від п'яти-семи років оцінюватимуть меншою сумою. 

    Законопроект також передбачає скасування франшизи (частина збитків, які страхова компанія не відшкодовує, а їх покриття бере на себе власник поліса за власні кошти) при страхуванні. За нинішніми правилами, — це сума, на яку зменшується розмір страхового відшкодування.

    Страхові компанії часто пропонують на вибір страховку з франшизою або без неї. Поліс із франшизою коштує дешевше. Таким чином автовласник міг знизити вартість страхування в обмін на зменшення зобов’язань страховика. Після набуття чинності закону, такий вибір зникне.

    У законопроекті прописане положення, яке зобов’язує страхові компанії запровадити пряме врегулювання страхових випадків. Тобто, раніше потерпілим доводилося мати справу з страховою компанією винуватця, якщо він з іншого міста. То задля зручності, ці обов’язки братиме на себе страхова компанія. 

    Проект нового закону дозволяє прискорити процесс виплат потерпілим від компаній, що вийшли з ринку чи збанкрутували. Їхні зобов’язання перед постраждалими в ДТП виконує Моторне (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ). Згідно з новаціями, МТСБУ зможе приступити до виплат коштів, не очікуючи на ліквідацію компанії чи визнання банкрутом, а вже через три місяці після того, як вона втратила ліцензію або членство в Бюро. А обов’язки контролювати багато аспектів діяльності МТСБУ хочуть покласти на НБУ.

    Проте кращий сервіс коштує більше, і у зв’язку зі збільшенням відповідальності та обов’язків страхових компаній вартість полісу може суттєво зрости. Експерти зазначають, що такі процеси вже проходили в інших країнах. І після стрибка, згодом вартість почала знижуватися. 

    Нагадаємо, що вартість розмитнення авто цьогоріч зміниться.

    Теги
    • #автомобіль
    • #законопроєкт
    • #страховка