У Кривому Розі презентували освітянський проєкт – «Мініфеномента – експерименти для цікавих уроків та перерв»
Перший пересувний Інтерактивний Музей, у якому зібрано 30 експериментальних станцій, запрацював на базі гімназії №51. Проєкт реалізується в рамках українсько-німецької програми «Розширений соціальний діалог в Дніпропетровській області» та проєкту «ЕХАМ Дніпро» за підтримки Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини (ФОРД).
Перший пересувний інтерактивний музей, у якому зібрано 30 експериментальних станцій з магнетизму, гравітації та багатьох інших цікавих наукових явищ, запрацював на базі гімназії №51. На першу творчу екскурсію до школярів завітав заступник міського голови Кривого Рогу Сергій Мілютін, голова Федерації організації роботодавців Дніпропетровщини Віктор Сергєєв, керівники гімназій, ліцеїв Кривого Рогу STEAM-спрямування, науковий керівник програми «Мініфеномента в Україні» Оксана Бутурліна, директор програми «Мініфеномента в Україні» Олександр Луценко. Приєдналися також, онлайн, і німецькі партнери.
У Кривому Розі STEAM-освіта запроваджена у 20 гімназіях, ліцеях та закладах позашкільної освіти. Основні напрямки впровадження такої освіти - програмування, штучний інтелект, комп’ютерне моделювання, робототехніка, інженерія, тривимірне моделювання, створення інтегрованих підходів до викладання предметів природничо-математичного циклу.
«Залучаємо до цього процесу і міжнародних партнерів. За їх підтримки у місті вже відкрито 30 діджитал та творчих просторів. Ми робимо ремонти, облаштовуємо укриття, а партнери надають обладнання. Тож, продовжуємо працювати у цьому напрямку, щоб криворізькі хлопці та дівчата мали можливість розвиватися та навчатися чомусь новому. У Кривому Розі навчається понад 60 тисяч дітей, з них близько 3 000 з числа внутрішньо переміщених осіб. Я впевнений, що цей проєкт буде дуже корисним і цікавим юним криворіжцям, а такі модельні станції з’являться у кожному закладі. Це дасть можливість розвивати дух експериментатора, вміння висовувати гіпотези і працювати в команді», - зазначив Голова Ради оборони міста О. Вілкул.
«В усьому світі спостерігається дефіцит фахівців технічних спеціальностей. Тому, ми в Кривому Розі впроваджуємо інноваційні технології дітей. Зокрема, це стосується впровадження STEAM-освіти. Це – абревіатура. Science - наука, Technology – технології, Engineering – технічна творчість, Art – мистецтво, Mathematics – математика. Ми зараз відкрили інтерактивний музей для того, щоб діти мали можливість розвиватися. Зазначу, що окрім цього, в умовах війни важливою складовою є безпека дітей. Тому, Радою оборони міста, міською владою приділяється дуже велика увага саме створенню укриттів у наших закладах освіти для того, щоб діти мали можливість, в тому числі, займатися освітніми інноваційними технологіями і отримувати сучасні знання. На сьогодні у Кривому Розі працює 129 шкіл, ліцеїв та гімназій, у яких освітній процес здійснюється дистанційно, але з можливістю проведення офлайн консультацій», - підкреслив заступник міського голови Сергій Мілютін.
Головна ідея проєкту «Мініфеномента» – повернути дітей з віртуального світу до реального, відволікти їх від гаджетів та показати, що природничі науки – це цікаво. На стендах-станціях дитина сама може розпочати пізнання навколишнього світу, ставити питання та знаходити відповіді – тобто стати дослідником.
У Кривому Розі протягом січня-серпня 2024 року на базі експериментальних закладів STEM-спрямування будуть виставлені 37 станцій проєкту для проведення експериментів: ліцей №24 (Довгинцівський район); гімназія №114 (Інгулецький район); Університет ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» (Металургійний район); Станція юних техніків (Покровський район); гімназії № 51, 91, ліцей №35 «Імпульс» (Саксаганський район);Криворізький технічний ліцей (Тернівський район); ліцей «Кредо» (Центрально-Міський район).
Ганна Новікова, заступник директора гімназії №51 сказала: «Цей проєкт – відкриття і для освітянської спільноти і для наших учнів. На цих станціях діти можуть гратися, експериментувати.
Зараз, коли діти перебувають на дистанційній освіті це – надважливо, вони будуть гратися всі разом, весело відкривати для себе певні поняття фізики. Основна філософія проєкту полягає в тому, що учителі не пояснюють певних інструкцій або певного відкриття. Ці станції дозволяють досліджувати питання магнетизму, оптики, статики, динаміки».
Голова Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини Віктор Сергєєв зазначив: «Цей проєкт –складова глобального проєкту, який вже виконується нашими німецькими партнерами сім років поспіль і в воєнний час це дуже важливо. Маємо підтримку міжнародної спільноти, Європейського Союзу, Німеччиніи – як провідної держави ЄС. Проєкт наш глобальний, стосується розвитку соціального діалогу на Дніпропетровщині. А це – багатогранна діяльність, у тому числі, професійне навчання і профорієнтація діточок. А головна мета цього проєкту – відволікти дітей з комп’ютерного, віртуального світу до реального життя і зацікавити їх феноменальними явищами природи, що знаходяться навколо нас і часто залишаються непоміченими».
Більш детально про проєкт «Мініфеномента» можна ознайомитись за посиланням.
Довідково: Оригінальну освітню методику розробив учений з Німеччини. Професор університету з Фленсбурга Луц Фіззер – фаховий фізик. Методика успішно впроваджується в школах Німеччини та в інших європейських країнах.
Перший пересувний інтерактивний музей, у якому зібрано 30 експериментальних станцій з магнетизму, гравітації та багатьох інших цікавих наукових явищ, запрацював на базі гімназії №51. На першу творчу екскурсію до школярів завітав заступник міського голови Кривого Рогу Сергій Мілютін, голова Федерації організації роботодавців Дніпропетровщини Віктор Сергєєв, керівники гімназій, ліцеїв Кривого Рогу STEAM-спрямування, науковий керівник програми «Мініфеномента в Україні» Оксана Бутурліна, директор програми «Мініфеномента в Україні» Олександр Луценко. Приєдналися також, онлайн, і німецькі партнери.
У Кривому Розі STEAM-освіта запроваджена у 20 гімназіях, ліцеях та закладах позашкільної освіти. Основні напрямки впровадження такої освіти - програмування, штучний інтелект, комп’ютерне моделювання, робототехніка, інженерія, тривимірне моделювання, створення інтегрованих підходів до викладання предметів природничо-математичного циклу.
«Залучаємо до цього процесу і міжнародних партнерів. За їх підтримки у місті вже відкрито 30 діджитал та творчих просторів. Ми робимо ремонти, облаштовуємо укриття, а партнери надають обладнання. Тож, продовжуємо працювати у цьому напрямку, щоб криворізькі хлопці та дівчата мали можливість розвиватися та навчатися чомусь новому. У Кривому Розі навчається понад 60 тисяч дітей, з них близько 3 000 з числа внутрішньо переміщених осіб. Я впевнений, що цей проєкт буде дуже корисним і цікавим юним криворіжцям, а такі модельні станції з’являться у кожному закладі. Це дасть можливість розвивати дух експериментатора, вміння висовувати гіпотези і працювати в команді», - зазначив Голова Ради оборони міста О. Вілкул.
«В усьому світі спостерігається дефіцит фахівців технічних спеціальностей. Тому, ми в Кривому Розі впроваджуємо інноваційні технології дітей. Зокрема, це стосується впровадження STEAM-освіти. Це – абревіатура. Science - наука, Technology – технології, Engineering – технічна творчість, Art – мистецтво, Mathematics – математика. Ми зараз відкрили інтерактивний музей для того, щоб діти мали можливість розвиватися. Зазначу, що окрім цього, в умовах війни важливою складовою є безпека дітей. Тому, Радою оборони міста, міською владою приділяється дуже велика увага саме створенню укриттів у наших закладах освіти для того, щоб діти мали можливість, в тому числі, займатися освітніми інноваційними технологіями і отримувати сучасні знання. На сьогодні у Кривому Розі працює 129 шкіл, ліцеїв та гімназій, у яких освітній процес здійснюється дистанційно, але з можливістю проведення офлайн консультацій», - підкреслив заступник міського голови Сергій Мілютін.
Головна ідея проєкту «Мініфеномента» – повернути дітей з віртуального світу до реального, відволікти їх від гаджетів та показати, що природничі науки – це цікаво. На стендах-станціях дитина сама може розпочати пізнання навколишнього світу, ставити питання та знаходити відповіді – тобто стати дослідником.
У Кривому Розі протягом січня-серпня 2024 року на базі експериментальних закладів STEM-спрямування будуть виставлені 37 станцій проєкту для проведення експериментів: ліцей №24 (Довгинцівський район); гімназія №114 (Інгулецький район); Університет ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» (Металургійний район); Станція юних техніків (Покровський район); гімназії № 51, 91, ліцей №35 «Імпульс» (Саксаганський район);Криворізький технічний ліцей (Тернівський район); ліцей «Кредо» (Центрально-Міський район).
Ганна Новікова, заступник директора гімназії №51 сказала: «Цей проєкт – відкриття і для освітянської спільноти і для наших учнів. На цих станціях діти можуть гратися, експериментувати.
Зараз, коли діти перебувають на дистанційній освіті це – надважливо, вони будуть гратися всі разом, весело відкривати для себе певні поняття фізики. Основна філософія проєкту полягає в тому, що учителі не пояснюють певних інструкцій або певного відкриття. Ці станції дозволяють досліджувати питання магнетизму, оптики, статики, динаміки».
Голова Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини Віктор Сергєєв зазначив: «Цей проєкт –складова глобального проєкту, який вже виконується нашими німецькими партнерами сім років поспіль і в воєнний час це дуже важливо. Маємо підтримку міжнародної спільноти, Європейського Союзу, Німеччиніи – як провідної держави ЄС. Проєкт наш глобальний, стосується розвитку соціального діалогу на Дніпропетровщині. А це – багатогранна діяльність, у тому числі, професійне навчання і профорієнтація діточок. А головна мета цього проєкту – відволікти дітей з комп’ютерного, віртуального світу до реального життя і зацікавити їх феноменальними явищами природи, що знаходяться навколо нас і часто залишаються непоміченими».
Більш детально про проєкт «Мініфеномента» можна ознайомитись за посиланням.
Довідково: Оригінальну освітню методику розробив учений з Німеччини. Професор університету з Фленсбурга Луц Фіззер – фаховий фізик. Методика успішно впроваджується в школах Німеччини та в інших європейських країнах.