«Знати і головне – вміти»: для українських дітей розробили Рамку фіннсової грамотності
Влада в Україні активно осучаснює систему освіти. У дітей з’явиться можливість навчитися керувати власними коштами. Адже у країні розробили Рамку фінансових компетентностей дітей та молоді. Про це повідомили на сайті НБУ.
Зокрема у її розробці брали участь фахівці Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства освіти і науки України та Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку.
У Рамці фінансових компетентностей дітей та молоді прописаний набір знань, умінь, навичок і особливостей управління особистими фінансами та споживання фінансових послуг. Ці знання й уміння стануть основою для ухвалення відповідальних фінансових рішень, забезпечення та поліпшення добробуту.
«Згідно з дослідженнями рівень фінансової грамотності молоді — на низькому рівні, і ми прагнемо це змінити», - прокоментував Голова Національного банку України Андрій Пишний.
Наступним кроком за словами експерта стане розроблення відповідних навчальних програм і матеріалів та впровадження їх у навчальний процес.
За основу документу взяті модель фінансових компетентностей для молоді, створену Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР адаптовану до контексту України, а також Рамку фінансових компетентностей дорослого населення України, державні стандарти для відповідних рівнів освіти.
«Фінансові компетентності — це неодмінна частина життя кожного й кожної з нас, адже рівень опанування ними визначає те, наскільки грамотно ми розпоряджаємося власними ресурсами. Ця Рамка допоможе сформувати цілісне й універсальне уявлення про рівень фінансової грамотності в дітей та молоді в Україні», - акцентував Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Рамка допоможе у реалізації в Новій українській школі наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Крім того, вона сприятиме розробці сучасних навчальних програм і матеріалів для учнівства та освітян.
Структура Рамки дітей та молоді повторює структуру Рамки фінансових компетентностей дорослого населення України. У ній компетентності поділені на чотири змістові розділи (з темами й підтемами):
Розділ І. Гроші та угоди.
Розділ ІІ. Планування та управління фінансами.
Розділ ІІІ. Ризики та винагорода.
Розділ ІV. Фінансовий ландшафт.
Також у Рамці виокремлено такі наскрізні лінії:
- цифрові фінансові компетентності;
- компетентності у сфері сталого розвитку;
- фінансова стійкість;
- підприємливість;
- громадянська відповідальність.
Кожну компетентність описано в трьох вимірах:
- обізнаність, знання та розуміння;
- навички та поведінка;
- упевненість, мотивація та ставлення.
Загалом у Рамці описано близько 900 фінансових компетентностей, які мають опанувати учні до моменту закінчення дошкільної, початкової, базової середньої і профільної середньої освіти.
Для зручного користування Рамкою розробили інструмент для швидкого добору фінансових компетентностей у форматі «Excel». За допомогою спеціальних тегів розробники освітніх програм, тренери з фінансової грамотності та практики зможуть обрати найбільш актуальні компетентності для конкретних етапів життя дитини чи підлітка. Знайти його можна за посиланням.
«Сьогодні регулятори ринків та інші державні інституції докладають максимум зусиль для відновлення економіки країни й розвитку всіх сегментів фінансової системи. Але важливою ланкою цих процесів є споживачі фінансових послуг, інструментів і проектів. Українські діти й молодь мають зростати обізнаними у фінансовій сфері та набувати необхідних навичок», - наголосив голова НКЦПФР Руслан Магомедов.
Нагадаємо, раніше ми писали, які зміни планує запровадити Міністерство освіти та науки України для вступників.