Кожен дев’ятий з початку повномасштабного вторгнення став жертвою кібершахраїв: опитування від НБУ та Опендатабот
Від початку повномасштабного вторгнення в Україні зросла активність кібершахраїв. Вони користувалися ситуацією та складним становищем громадян, адаптували шахрайські схеми під сьогодення та ошукували людей. Опендатабот спільно з НБУ розробив просвітницький проєкт та провів опитування. У результаті вони виявили, що 11% українців стали жертвою шахраїв від початку війни. Про це вони повідомили на своєму сайті.
З початку повномасштабного вторгнення в Україні побільшало шахраїв. Злочинці адаптували схеми під сьогодення та дурили людей. НБУ та Опендатабот запустили спільний просвітницький проєкт, покликаний перевірити знання українців щодо протидії кібершахрайству.
Його реалізували в межах інформаційної кампанії #ШахрайГудбай. Він передбачає опитування користувачів про те, як часто вони стикаються з кібершахрайством під час воєнного стану. До нього долучилися вже понад 112,9 тисяч українців. Підрахунки показали, що кожен дев’ятий опитаний став жертвою кіберзлочинців від початку повномасштабного вторгнення.
Опитування показало, що найчастіше жертвами шахраїв ставала молодь (18-24р.) та люди у віці 65+.
Найчастіше громадян ошукували під час покупки/продажу товару в інтернеті — з таким стикалося більше половини респондентів (52,74%). Друга за популярністю злодійська схема — фішингові посилання (18,57%). У 12,04% опитаних зловмисники зламали соцмережі та виманювали гроші у друзів, а ще в 10,18% вивідувалили інформацію по телефону тощо.
«Під час війни шахраї використовують вразливість громадян, їх тривогу, скрутний стан. Протидіяти цьому можна лише через обізнаність та критичне мислення», – зазначив директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Андрій Поддєрьогін.
У більшості випадків громадяни втрачали кошти через розголошення даних своєї платіжної картки, одноразових паролів для підтвердження операцій, тощо.
Про те наскільки українців хвилює поширення кібершахрайства ми писали тут.
Найчастіше громадян ошукували під час покупки/продажу товару в інтернеті — з таким стикалося більше половини респондентів (52,74%). Друга за популярністю злодійська схема — фішингові посилання (18,57%). У 12,04% опитаних зловмисники зламали соцмережі та виманювали гроші у друзів, а ще в 10,18% вивідувалили інформацію по телефону тощо. «Під час війни шахраї використовують вразливість громадян, їх тривогу, скрутний стан. Протидіяти цьому можна лише через обізнаність та критичне мислення», – зазначив директор Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Андрій Поддєрьогін. У більшості випадків громадяни втрачали кошти через розголошення даних своєї платіжної картки, одноразових паролів для підтвердження операцій, тощо. Про те наскільки українців хвилює поширення кібершахрайства ми писали тут.