Вгору
    Онлайн трансляція
    Програма передач

    Останні відео

    Назад до програми передач

    Попередні випуски

    Результати пошуку

    Інженерія, робототехніка та програмування: як у одній із шкіл Кривого Рогу готують вундеркіндів за програмою STEM-освіти

    28 Лютого 2023, 18:00 Поділитися

    Ми щодня стаємо свідками наближення того майбутнього, яке раніше бачили у фантастичних фільмах. Щоб не відставати від прогресу, готувати дітей до нього потрібно ще зі школи. Чим і займаються у гімназії №51, яка розпочала заняття із своїми вихованцями відповідно до принципів STEM-освіти. На сучасному обладнані школярі пізнають основи інженерії, робототехніки та програмування. А ще вчаться самостійно досліджувати, міркувати та творити власні ідеї.

    Інженерія, робототехніка та програмування: як у одній із шкіл Кривого Рогу готують вундеркіндів за програмою STEM-освіти

    STEM-освіта – це підхід до процесу навчання, у якому наукові явища просто та доступно візуалізуються, а потім вивчаються на практиці. STEM – це скорочення від англійських слів Science – наука, Technology – технологія, Engineering – інженерія та Mathematics – математика. Відповідно, процес навчання за принципами STEM передбачає гармонійне поєднання цих наук. За результатами міжнародних досліджень, залучення всього лише 1% населення до STEM-професій приносить економіці країни ріст ВВП на 50 млрд доларів.

    Викладацький склад криворізької гімназії №51, що у Саксаганському районі добре розуміє усю важливість STEM-навчання, як для дітлахів, так і для майбутнього нашої країни. Саме тому почали проводити навчання за цими принципами. А нещодавно у гімназії для цього з'явилося дороговартісне обладнання, закуплене за грантові кошти. Зараз проводиться набір у STEM-спільноту, задля чого 28 лютого провели чергове, уже п’яте заняття.

    «По-перше, вчимо діток роботі в командах. По-друге – вчимо програмуванню й інтегрованим проєктам, які об’єднують у собі знання з багатьох галузей: фізики, біології, географії, інформатики та обов’язково математики. На сьогоднішньому занятті ми проводимо роботу з датчиками води та світлодіодами, тому що саме вони дуже подобаються нашим діткам. Дітки позаймаються з окремим датчиком, подивляться, як їх програмують, а потім поміркують, де вони можуть використовуватися: в теплицях, в промисловості, в побуті. Це значно розширює їх аналітичні можливості, інформаційні можливості, дозволяє розуміти природу того, як створюються прилади, як вони програмуються та використовуються. Діти повинні залишатися із запитанням. Вони із ним йдуть додому, де обдумують його, та приходять знов на заняття уже із своїми ідеями. Головне – щоб у дітей залишався запит і вони намагалися самостійно досліджувати та міркувати», – розповідає Ганна Новікова, заступниця директора гімназії 

    Заняття проводять раз на два тижні. Відвідують їх школярі з 6 по 9 клас. Але, за словами Ганни Новікової, чітких вікових меж немає, прийти можуть і молодші дітки, і старшокласники. Головна умова – знання фізики.

    Юний дослідник Ілля, який навчається в шостому класі та відвідує STEM-заняття, ділиться враженнями: «Мені дуже подобається сюди ходити, я люблю програмувати та хочу навчитися далі робити сайти, програми та інші подібні штуки. Найбільше подобається програмувати роботів: ті, які їздять, повертають та реагують на різні кольори. Хотів би дізнатися, як ще їх можна програмувати та навчитися це робити».

    Його юний колега, теж шестикласник, Єгор впевнений, що здобуті знання знадобляться йому у майбутньому: «Ми навчилися з нашою командою програмувати світлодіоди та роботів, навчилися із світлодіодів робити різні кольори. Мені це дуже цікаво. Коли виросту, хочу стати програмістом, тому таке заняття мені знадобиться, тому що робота дуже подобається, і я можу придумати щось таке, що ніхто ще не придумав».

     

    STEM-освіта – це підхід до процесу навчання, у якому наукові явища просто та доступно візуалізуються, а потім вивчаються на практиці. STEM – це скорочення від англійських слів Science – наука, Technology – технологія, Engineering – інженерія та Mathematics – математика. Відповідно, процес навчання за принципами STEM передбачає гармонійне поєднання цих наук. За результатами міжнародних досліджень, залучення всього лише 1% населення до STEM-професій приносить економіці країни ріст ВВП на 50 млрд доларів.

    Викладацький склад криворізької гімназії №51, що у Саксаганському районі добре розуміє усю важливість STEM-навчання, як для дітлахів, так і для майбутнього нашої країни. Саме тому почали проводити навчання за цими принципами. А нещодавно у гімназії для цього з'явилося дороговартісне обладнання, закуплене за грантові кошти. Зараз проводиться набір у STEM-спільноту, задля чого 28 лютого провели чергове, уже п’яте заняття.

    «По-перше, вчимо діток роботі в командах. По-друге – вчимо програмуванню й інтегрованим проєктам, які об’єднують у собі знання з багатьох галузей: фізики, біології, географії, інформатики та обов’язково математики. На сьогоднішньому занятті ми проводимо роботу з датчиками води та світлодіодами, тому що саме вони дуже подобаються нашим діткам. Дітки позаймаються з окремим датчиком, подивляться, як їх програмують, а потім поміркують, де вони можуть використовуватися: в теплицях, в промисловості, в побуті. Це значно розширює їх аналітичні можливості, інформаційні можливості, дозволяє розуміти природу того, як створюються прилади, як вони програмуються та використовуються. Діти повинні залишатися із запитанням. Вони із ним йдуть додому, де обдумують його, та приходять знов на заняття уже із своїми ідеями. Головне – щоб у дітей залишався запит і вони намагалися самостійно досліджувати та міркувати», – розповідає Ганна Новікова, заступниця директора гімназії 

    Заняття проводять раз на два тижні. Відвідують їх школярі з 6 по 9 клас. Але, за словами Ганни Новікової, чітких вікових меж немає, прийти можуть і молодші дітки, і старшокласники. Головна умова – знання фізики.

    Юний дослідник Ілля, який навчається в шостому класі та відвідує STEM-заняття, ділиться враженнями: «Мені дуже подобається сюди ходити, я люблю програмувати та хочу навчитися далі робити сайти, програми та інші подібні штуки. Найбільше подобається програмувати роботів: ті, які їздять, повертають та реагують на різні кольори. Хотів би дізнатися, як ще їх можна програмувати та навчитися це робити».

    Його юний колега, теж шестикласник, Єгор впевнений, що здобуті знання знадобляться йому у майбутньому: «Ми навчилися з нашою командою програмувати світлодіоди та роботів, навчилися із світлодіодів робити різні кольори. Мені це дуже цікаво. Коли виросту, хочу стати програмістом, тому таке заняття мені знадобиться, тому що робота дуже подобається, і я можу придумати щось таке, що ніхто ще не придумав».

     

    Теги
    • #техніка
    • #школа
    • #діти