Більшість українців планують витратити на святкування Нового року не більше 2000 гривень, – соцопитування
Українська цифрова агенція Postmen провела дослідження серед громадян України стосовно їх ставлення до новорічно-різдвяних свят під час війни та споживчих настроїв. Зокрема, 34% українців взагалі не відзначатимуть Новий Рік, а ті, хто планує святкувати – готові витратити на це в середньому 2 000 гривень. Крім того, серед подарунків одні із перших місць займають донати на армію та волонтерам.
Цьогоріч українці зустрічають Різдво та Новий рік на тлі повномасштабного вторгнення росії, постійних обстрілів та відключень світла. У зв’язку з цим, як зазначили дослідники, багато громадян розкритикували навіть саме рішення досліджувати передноворічні настрої, що показує, наскільки чутливою є сама ідея святкування під час війни в країні. Так, за результатами опитування, взагалі не планують відзначати свята 34% українців. Ті громадяни, які планують не лише святкувати, але й робити подарунки, готові витратити на них у середньому 2 190 грн. А ще менше витрачати на свята цього року планує абсолютна більшість респондентів. Витратять на святкування Нового року не більше 1 000 грн майже половина опитаних, адже наразі 55% домогосподарств-респондентів мають доходи менше 20 000 грн.
Згідно з соцопиттуванням, 70% громадян купують подарунки в останній момент. Цього року українці даруватимуть в основному солодощі та дрібні сувеніри. Третє місце серед подарунків – грошові перекази на ЗСУ і волонтерам. Зазначається, що також на 4% зросла частка тих, хто взагалі не робить новорічних подарунків.
Та попри війну і складну економічну ситуацію, 66% українців планують відзначати свята. Так, 94% опитаних святкуватимуть вдома з рідними. Решта українців відповіли, що у святковий період працюватимуть.
Українська цифрова агенція Postmen провела опитування з 24 листопада по 12 грудня. Загалом дослідили думки 1 166 громадян України — 45% чоловіків і 55% жінок в усіх регіонах, у всіх вікових групах, всіх типах населених пунктів і з різним рівнем доходів домогосподарств. Метод опитування: Google-анкети, які розповсюджувались через Facebook та Instagram.