Вгору
    Онлайн трансляція
    Програма передач

    Останні відео

    Назад до програми передач

    Попередні випуски

    Результати пошуку

    Користувачі яких соцмереж за часи війни проти окупантів помітно українізувалися, а які навпаки продовжують публікувати контент російською, ‒ дослідження

    24 Липня 2022, 21:44 Поділитися

    З початком повномасштабного вторгнення рашистів мешканці нашої країні більше почали користуватись українською мовою, це стосується й ведення соцмереж. У червні цього року проаналізували різні платформи й сервіси, які користуються попитом серед нашим громадян, аби з’ясувати рівень українізації населення. Більш за все користувачів Facebook, Twitter та Instagram «перейшли» на державну мову. Така інформація з’явилась на сайті компанії «Центр контент-аналізу».

    Користувачі яких соцмереж за часи війни проти окупантів помітно українізувалися, а які навпаки продовжують публікувати контент російською, ‒ дослідження

    Нещодавно провели дослідження, метою якого було з’ясування рівня українізації населення. Аналіз найпоширеніших соціальних мереж (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, TikTok, в тому числі й із заборонених VK та OK) тривав у червні. Загалом, фахівці «Центру контент-аналізу» підраховували частоту вживання на кожній платформі пар слів, які мають відмінні корені в українській та російській мовах (наприклад крок-шаг, червень-июнь, цукор-сахар тощо). Лексеми обирали з різних аспектів людського життя: харчування, побут, економіка домогосподарств, здоров’я тощо. Проаналізували 866 тисяч дописів у період з 5 червня по 5 липня.

    Під час дослідження зафіксували тенденцію до прагнення розірвати будь-які зв’язки з країною-агресоркою з 24 лютого. Тому у соцмережах також яскраво виражена дерусифікація. Порівняно із жовтнем 2020 року, простір соціальних мереж наповнювався здебільшого російською мовою. Хоча 77% наших громадян називали українську мову рідною, проте у соціальних мережах нею створювали лише кожен шостий допис (16%).

    Крім того, результати аналізу демонструють розбіжність у використанні державної мови. Загалом із усіх платформ - 37% постів українською мовою, а 63% російською. Натомість, окремий погляд на кожну соцмережу вказує на інше співвідношення. Помітно українізувалися користувачі Facebook, Twitter та Instagram ‒ близько дві третини публікують дописи державною мовою. Також дослідження показало, що з-поміж приватних акаунтів частка постів українською мовою (45%) зросла навіть більше, ніж серед спільнот та груп по інтересах.

    «У цілому можна сказати, що користувачі трьох названих соціальних мереж відтепер перебувають в переважно україномовному середовищі, що створює сприятливі умови для переходу на українську мову тих, хто ще надає перевагу російській мові», ‒ зазначається на сайті компанії.

    Водночас російська мова все ще активно використовується у чотирьох інших популярних в Україні соціальних мережах, але з різних причин. Платформи «ВКонтакте» та «Одноклассники» є російськими, тому їх заборонили ще у 2017 році. На цих платформах дуже багато прихильників «руського миру» й відповідного контенту, тому це унеможливлює «приплив» україномовних користувачів. Малою лишається частка контенту українською мовою і у соцмережі Youtube (5%), причиною цього можуть бути алгоритми монетизації. Частка матеріалів у TikTok державною мовою залишилася на довоєнному рівні (приблизно третина).

    Нещодавно провели дослідження, метою якого було з’ясування рівня українізації населення. Аналіз найпоширеніших соціальних мереж (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, TikTok, в тому числі й із заборонених VK та OK) тривав у червні. Загалом, фахівці «Центру контент-аналізу» підраховували частоту вживання на кожній платформі пар слів, які мають відмінні корені в українській та російській мовах (наприклад крок-шаг, червень-июнь, цукор-сахар тощо). Лексеми обирали з різних аспектів людського життя: харчування, побут, економіка домогосподарств, здоров’я тощо. Проаналізували 866 тисяч дописів у період з 5 червня по 5 липня.

    Під час дослідження зафіксували тенденцію до прагнення розірвати будь-які зв’язки з країною-агресоркою з 24 лютого. Тому у соцмережах також яскраво виражена дерусифікація. Порівняно із жовтнем 2020 року, простір соціальних мереж наповнювався здебільшого російською мовою. Хоча 77% наших громадян називали українську мову рідною, проте у соціальних мережах нею створювали лише кожен шостий допис (16%).

    Крім того, результати аналізу демонструють розбіжність у використанні державної мови. Загалом із усіх платформ - 37% постів українською мовою, а 63% російською. Натомість, окремий погляд на кожну соцмережу вказує на інше співвідношення. Помітно українізувалися користувачі Facebook, Twitter та Instagram ‒ близько дві третини публікують дописи державною мовою. Також дослідження показало, що з-поміж приватних акаунтів частка постів українською мовою (45%) зросла навіть більше, ніж серед спільнот та груп по інтересах.

    «У цілому можна сказати, що користувачі трьох названих соціальних мереж відтепер перебувають в переважно україномовному середовищі, що створює сприятливі умови для переходу на українську мову тих, хто ще надає перевагу російській мові», ‒ зазначається на сайті компанії.

    Водночас російська мова все ще активно використовується у чотирьох інших популярних в Україні соціальних мережах, але з різних причин. Платформи «ВКонтакте» та «Одноклассники» є російськими, тому їх заборонили ще у 2017 році. На цих платформах дуже багато прихильників «руського миру» й відповідного контенту, тому це унеможливлює «приплив» україномовних користувачів. Малою лишається частка контенту українською мовою і у соцмережі Youtube (5%), причиною цього можуть бути алгоритми монетизації. Частка матеріалів у TikTok державною мовою залишилася на довоєнному рівні (приблизно третина).

    Теги
    • #статистика
    • #соцмережі