Оновили і форму «табелів» успішності: вчителі отримали від МОН нові рекомендації щодо оцінювання учнів 5-9 класів
МОН розробило і вже затвердило нові рекомендації. Відтепер це буде чотирирівнева система оцінювання з 12-бальною шкалою. Зміни торкнуться також форми Свідоцтва досягнень учня. Про це повідомила пресслужба Міністерства освіти і науки України.
Запроваджені критерії мають чотири рівні: кожен наступний охоплюватиме вимоги до попереднього й додаватиме нові. Один рівень оцінюватимуть максимум трьома балами, які разом дадуть 12.
Початковий рівень: 1–3 бали; середній: 4–6; достатній та високий 7–9 і 10–12 балів відповідно.
Свідоцтво досягнень складатиметься з 2 частин. Перша – характеристика навчальної діяльності. Вона не міститиме оцінок. Педагог визначатиме один із рівнів сформованості конкретного вміння: розуміння прочитаного чи почутого, здатності аналізувати, критично мислити тощо. Вчитель зможе зазначати, що дитина «Має значні успіхи», «Демонструє помітний прогрес» чи навпаки «Потребує уваги і допомоги». Друга частина характеризуватиме результати навчання. Саме там будуть виставлятися семестрові та річні бали за навчальні предмети.
«З огляду на різні освітні потреби учнів/учениць і поглиблення освітніх втрат і розривів рекомендуємо вчительству гнучко проводити оцінювання результатів навчання учнів. Підходи до оцінювання в різних класах закладу загальної середньої освіти можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя», – зазначили у відомстві.
Нагадаємо, що в Україні створять кадровий резерв учителів.
Початковий рівень: 1–3 бали; середній: 4–6; достатній та високий 7–9 і 10–12 балів відповідно.
Свідоцтво досягнень складатиметься з 2 частин. Перша – характеристика навчальної діяльності. Вона не міститиме оцінок. Педагог визначатиме один із рівнів сформованості конкретного вміння: розуміння прочитаного чи почутого, здатності аналізувати, критично мислити тощо. Вчитель зможе зазначати, що дитина «Має значні успіхи», «Демонструє помітний прогрес» чи навпаки «Потребує уваги і допомоги». Друга частина характеризуватиме результати навчання. Саме там будуть виставлятися семестрові та річні бали за навчальні предмети.
«З огляду на різні освітні потреби учнів/учениць і поглиблення освітніх втрат і розривів рекомендуємо вчительству гнучко проводити оцінювання результатів навчання учнів. Підходи до оцінювання в різних класах закладу загальної середньої освіти можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя», – зазначили у відомстві.