Замість походів на концерти та в кіно – книги та соцмережі: як змінилося дозвілля українців з початком війни
Війна вплинула на усі сфери життя українців без винятку. Матеріальне благополуччя, психологічний стан, культурні та естетичні потреби. Аби дізнатися чи змінилося дозвілля громадян, провели телефонне опитування. Результати показали, що з початку повномасштабного вторгнення громадяни стали надавати перевагу перегляду фільмів, соцмереж та читанню, аніж походам на концерти, виставки та зустрічі з друзями. Про це повідомило національне інформаційне агентство «Укрінформ».
ГО «Демократичні ініціативи молоді» за фінансової підтримки Українського культурного фонду провела соціологічне дослідження «Культурні практики населення України в умовах війни». Фахівці дізналися як війна вплинула на дозвілля громадян.
До повномасштабної війни багато українців відвідували культурні масові заходи як мінімум раз на рік. Зауважимо, що у минулому році ходили до кінотеатрів 58% опитаних, на концерти відомих співаків – 42%, відвідували театр –38% , а музеї та виставки –38%. Зараз же ситуація суттєво змінилася, показники зменшилися в половину. У кіно ходять 38 %, на концерти – 24%, культурно проводять вечори у театрі або музеях чи на виставках – 25% та 18% відповідно.
Натомість українці стали більше часу проводити вдома за переглядом кінострічок, гортанням соцмереж або читанням книг. Збільшилася кількість людей, які читають книги, зокрема і українських авторів. Старші люди обирають для себе паперові книжки, а молодь – електронні. 63% респондентів читають друковані книги, 29% – електронні, 5% – слухають аудіокниги, а 3% використовують обидва формати.
Також стало більше тих, хто читає новини в електронному форматі.
Раніше ми писали, що абсолютна більшість українців підтримує вступ України до НАТО та ЄС.