Насолода природою, екскурсії, походи у музеї чи відпочинок на пляжі: стало відомо як відпочивають українці
Більша частина українців з початку повномасштабного вторгнення перестала подорожувати Україною через небезпеку, фінансові проблеми, ускладнену логістику і ще ряд причин. Проте, інша частина обирає піші прогулянки новими регіонами країни, насолоджується природою, відвідує екскурсії та цікаві заходи, про які дізнаються з інтернету чи соцмереж. Про це стало відомо з опитування, яке провело Державне агентство з розвитку туризму в партнерстві з проєктом UNICEF U-Report Ukraine.
Державне агентство з розвитку туризму в партнерстві з проєктом UNICEF U-Report Ukraine провели опитування серед українців аби дізнатися, як вони ставляться до подорожей під час війни, на що покладаються, плануючи мандрівки, та що найбільше лякає у мандрівках Україною в умовах воєнного стану.
Результати дослідження показали, що думки українців розділилися. У 23,4% респондентів ставлення до мандрівок не змінилося. 20,7% опитаних уникають подорожей через можливу небезпеку. А 11,7% вважають подорожі недоцільними під час війни.
У цей час 23,2% не подорожують через складне фінансове становище, а 21,1% продовжують подорожувати, бо таким чином підтримують економіку країни.
Більше половини респондентів з початку повномасштабного вторгнення жодного разу не відвідали інші регіони країни з туристичною метою. 26% українців 1-2 рази знайшли час і можливість поїхати відпочити. 3-5 разів подорожували 12% і найменше тих хто мандрував більше5 разів – таких респондентів усього 7,3%.
Більшість українців уникають поїздок країною через небезпеку, таких 57,4%. Серед інших обмежень виділили: великі фінансові витрати – 42,2 %, складну логістику – 20,9%; нестачу інформації про функціонування закладів чи локацій – 9,8%; наявність та стан закладів розміщення – 8,4%;
Лише 5,9% респондентів зауважили, що не бачать перешкод.
Ті громадяни, що все ж подорожують при виборі місця для подорожі найбільше покладаються на інтернет та соцмережі, 63,3% та 48,9% відповідно. 28,2% довіряють відгукам знайомих, що вже були у тій місцевості. На ЗМІ та думку місцевих жителів покладаються всього 6,6% та 5,7% відповідно.
Більш за все українці цінують красу природи та звертають увагу на цінову доступність. Це виявляється у виборі місця для подорожей. Адже більшість (51,5%) обере гарну місцину а потім вже зверне увагу на вартість (45,7%). Багато уваги відпочивальники звертають на культурну спадщину та історичні пам’ятки (35,6%,), безпека та стабільність регіону (27,2%,), місцеву культуру (15,9%). Найменше туристів цікавлять інстаграмні місця (15,8%), місцева кухня (12,8%) та крафтове виробництво (4,9%).
З таким розподілом інтересів пов’язаний і вибір виду відпочинку. Як виявилося українці у більшості віддають перевагу пішим прогулянкам та дослідженню міста (54%), ніж будь-яким іншим видам відпочинку. Екскурсії або походи до історичних пам’яток та музеїв обрали 28,4%, пляжний відпочинок - 23,1%, подієвий туризм — 22,8%, візит до нових закладів 21,8%.
Активний відпочинок у горах обрали 16,2%, а активно відпочивати влітку полюбляють 11,3% опитаних. Еко- та рекреаційному триризму віддали перевагу 11,2 та 8,6% українців,а іншим видам – 3,3%.
Результати дослідження показали, що думки українців розділилися. У 23,4% респондентів ставлення до мандрівок не змінилося. 20,7% опитаних уникають подорожей через можливу небезпеку. А 11,7% вважають подорожі недоцільними під час війни. У цей час 23,2% не подорожують через складне фінансове становище, а 21,1% продовжують подорожувати, бо таким чином підтримують економіку країни. Більше половини респондентів з початку повномасштабного вторгнення жодного разу не відвідали інші регіони країни з туристичною метою. 26% українців 1-2 рази знайшли час і можливість поїхати відпочити. 3-5 разів подорожували 12% і найменше тих хто мандрував більше5 разів – таких респондентів усього 7,3%.
Більшість українців уникають поїздок країною через небезпеку, таких 57,4%. Серед інших обмежень виділили: великі фінансові витрати – 42,2 %, складну логістику – 20,9%; нестачу інформації про функціонування закладів чи локацій – 9,8%; наявність та стан закладів розміщення – 8,4%;
Лише 5,9% респондентів зауважили, що не бачать перешкод.
Ті громадяни, що все ж подорожують при виборі місця для подорожі найбільше покладаються на інтернет та соцмережі, 63,3% та 48,9% відповідно. 28,2% довіряють відгукам знайомих, що вже були у тій місцевості. На ЗМІ та думку місцевих жителів покладаються всього 6,6% та 5,7% відповідно. Більш за все українці цінують красу природи та звертають увагу на цінову доступність. Це виявляється у виборі місця для подорожей. Адже більшість (51,5%) обере гарну місцину а потім вже зверне увагу на вартість (45,7%). Багато уваги відпочивальники звертають на культурну спадщину та історичні пам’ятки (35,6%,), безпека та стабільність регіону (27,2%,), місцеву культуру (15,9%). Найменше туристів цікавлять інстаграмні місця (15,8%), місцева кухня (12,8%) та крафтове виробництво (4,9%). З таким розподілом інтересів пов’язаний і вибір виду відпочинку. Як виявилося українці у більшості віддають перевагу пішим прогулянкам та дослідженню міста (54%), ніж будь-яким іншим видам відпочинку. Екскурсії або походи до історичних пам’яток та музеїв обрали 28,4%, пляжний відпочинок - 23,1%, подієвий туризм — 22,8%, візит до нових закладів 21,8%. Активний відпочинок у горах обрали 16,2%, а активно відпочивати влітку полюбляють 11,3% опитаних. Еко- та рекреаційному триризму віддали перевагу 11,2 та 8,6% українців,а іншим видам – 3,3%.