Вгору
    Онлайн трансляція
    Програма передач

    Останні відео

    Назад до програми передач

    Попередні випуски

    Результати пошуку

    Поет тиші: у Кривому Розі провели творчий вечір до сторіччя з дня народження всесвітньо відомого міма Марселя Марсо

    25 Березня 2023, 20:08 Поділитися

    22 березня виповнилося рівно сто років із дня народження всесвітньо відомого майстра пантоміми Марселя Марсо. Спеціально до визначної дати у Криворізькому академічному театрі «Академія Руху» влаштували феєричний творчий вечір. Для відвідувачів демонстрували кіно та фото спогади про відомого міма, чергуючи їх з виступами акторів театру музично-пластичних мистецтв, які як повторювали відомі роботи Марселя, так і показували власні номери. Вів зустріч відомий криворізький театрал Олександр Бєльський, якому свого часу пощастило бути особисто знайомим із французом.

    Поет тиші: у Кривому Розі провели творчий вечір до сторіччя з дня народження всесвітньо відомого міма Марселя Марсо

    25 березня у Криворізькому академічному театрі музично-пластичних мистецтв «Академія Руху» пройшла визначна подія для мистецької спільноти нашого міста – творча зустріч під назвою «Поет тиші». Приурочена вона була до сторіччя з дня народження міма Марселя Марсо. Чим же так відомий француз, що на його честь влаштовують івенти навіть у далекому Кривому Розі? 

    Злам ХІХ та ХХ століть. У театральному житті Франції відбувалися колосальні зміни. Глядачам просто набридла стара та заскорузла форма театру. Усі намагалися знайти якісь нові форми, віяння, по-новому донести сенс та почуття вистави. Тоді, в середині 20-х років у Парижі пройшов спектакль, на якому не пролунало жодного слова, не було декорацій та навіть костюмів. Але була акторська гра. Це було нонсенсом, але на глядачів той виступ справив просто неймовірне враження. 

    Так і почалося всесвітнє визнання пантоміми. Одним із найяскравіших її акторів став Марсель Марсо. Без жодних слів, виключно жестами та мімікою він демонстрував усю гаму людських почуттів – смуток і радість, кохання і розчарування, – й робив це настільки природно, що відразу став улюбленцем публіки. Зовсім скоро сучасники назвали його «Французьким Чарлі Чапліном». 

    Мати театрала, до речі, була українкою – із сучасної Івано-Франківської області. Але на цьому зв’язки Марселя з Україною не закінчуються. У 1968 році він приїздив сюди на гастролі. Саме тоді з ним і пощастило познайомитися відомому криворізькому театралові, заслуженому діячу мистецтв України Олександру Бєльському.

    Сам Олександр переповідає: «Вперше зустрілися ми в Києві. Тоді я був у складі театру-студії пантоміми палацу студентів імені Юрія Гагаріна. Саме це прізвище і відкрило нам двері, тому що ніхто інший тоді в Україні не потрапив до нього та не був прийнятий. Оскільки йому потрібно було вже виступати він тоді сказав: «Я дозволяю вам дивитися спектакль зі сцени».

    Після того виступу Марсо довго ще спілкувався зі студентами та запросив їх до Донецька, де повинен був виступати з гастролями через кілька місяців. Для цього їм спеціально виділили автобус, а Олександр Бєльський згадує, що початок другої зустрічі його зовсім здивував: «Неочікувано розпочали не з репетиції, а з ресторану. Ми були трохи шоковані, починали шукати по кишеням гроші, але Марсо сам за нас заплатив. Наступна наша зустріч відбулась лише в 1973 році. В нього дивовижна пам’ять була. Він тоді згадав усіх нас поіменно. Це надзвичайно товариська особистість. Він настільки по-доброму ставився до своїх співрозмовників, відповідаючи на будь-які запитання, хто б перед ним не був».

    Саме згадуючи те знайомство і віддаючи шану творчості Марселя Марсо, Олександр Бєльський і виступив ініціатором заходу до його сторіччя у Кривому Розі. Готуватися почав заздалегідь, для чого переглянув особисто більше 30 короткометражок із виступами міма, щоб відібрати найкращі моменти. Саме їх і демонстрували публіці на зустрічі. Разом з тим нв сцені неодноразово з’являлися актори «Академії Руху», щоб як повторити елементи номерів Марсо, так і продемонструвати глядачам власні напрацювання.

    Публіці творче дійство сподобалося. Серед відвідувачів – Владислав. Хлопець зізнався: «Чесно кажучи, я думав, що пантоміма вона не така вражаюча, як звичайний театр, бо, звісно ж, немає ніяких слів. Проте, вона сама виявилася неначе окремою мовою. Це було дуже вражаюче, я не думав, що в мене залишиться після перегляду стільки емоцій».

    Проведення вечора пам’яті Марселя Марсо стало можливим завдяки відновленю роботи театрів, над чим довго працювала міська влада та Рада оборони. Її представники також завітали до театру, як от Віктор Трюхан, заступник голови Покровської райради. Він вручив почесні грамоти акторам та робітникам театру на честь професійного свята.

    А очільниця управління культури криворізької міськради Наталя Стрига, що також завітала, не стримує захвату: «Після відновлення роботи в наших театрах постійно працюють над новими прем’єрами та форматами. «Академія Руху», безумовно, захопила тим дійством, яке було показано на сцені. Це не стільки вистава, скільки справжній майстер-клас від двох майстрів: Марселя Марсо та нашого Олександра Бєльського. Цей дует подарував безліч емоцій: цікавих, яскравих і надихнув на якісь нові творчі ідеї, як от – повторити цю виставу для аматорських театрів нашого міста».

     

    25 березня у Криворізькому академічному театрі музично-пластичних мистецтв «Академія Руху» пройшла визначна подія для мистецької спільноти нашого міста – творча зустріч під назвою «Поет тиші». Приурочена вона була до сторіччя з дня народження міма Марселя Марсо. Чим же так відомий француз, що на його честь влаштовують івенти навіть у далекому Кривому Розі? 

    Злам ХІХ та ХХ століть. У театральному житті Франції відбувалися колосальні зміни. Глядачам просто набридла стара та заскорузла форма театру. Усі намагалися знайти якісь нові форми, віяння, по-новому донести сенс та почуття вистави. Тоді, в середині 20-х років у Парижі пройшов спектакль, на якому не пролунало жодного слова, не було декорацій та навіть костюмів. Але була акторська гра. Це було нонсенсом, але на глядачів той виступ справив просто неймовірне враження. 

    Так і почалося всесвітнє визнання пантоміми. Одним із найяскравіших її акторів став Марсель Марсо. Без жодних слів, виключно жестами та мімікою він демонстрував усю гаму людських почуттів – смуток і радість, кохання і розчарування, – й робив це настільки природно, що відразу став улюбленцем публіки. Зовсім скоро сучасники назвали його «Французьким Чарлі Чапліном». 

    Мати театрала, до речі, була українкою – із сучасної Івано-Франківської області. Але на цьому зв’язки Марселя з Україною не закінчуються. У 1968 році він приїздив сюди на гастролі. Саме тоді з ним і пощастило познайомитися відомому криворізькому театралові, заслуженому діячу мистецтв України Олександру Бєльському.

    Сам Олександр переповідає: «Вперше зустрілися ми в Києві. Тоді я був у складі театру-студії пантоміми палацу студентів імені Юрія Гагаріна. Саме це прізвище і відкрило нам двері, тому що ніхто інший тоді в Україні не потрапив до нього та не був прийнятий. Оскільки йому потрібно було вже виступати він тоді сказав: «Я дозволяю вам дивитися спектакль зі сцени».

    Після того виступу Марсо довго ще спілкувався зі студентами та запросив їх до Донецька, де повинен був виступати з гастролями через кілька місяців. Для цього їм спеціально виділили автобус, а Олександр Бєльський згадує, що початок другої зустрічі його зовсім здивував: «Неочікувано розпочали не з репетиції, а з ресторану. Ми були трохи шоковані, починали шукати по кишеням гроші, але Марсо сам за нас заплатив. Наступна наша зустріч відбулась лише в 1973 році. В нього дивовижна пам’ять була. Він тоді згадав усіх нас поіменно. Це надзвичайно товариська особистість. Він настільки по-доброму ставився до своїх співрозмовників, відповідаючи на будь-які запитання, хто б перед ним не був».

    Саме згадуючи те знайомство і віддаючи шану творчості Марселя Марсо, Олександр Бєльський і виступив ініціатором заходу до його сторіччя у Кривому Розі. Готуватися почав заздалегідь, для чого переглянув особисто більше 30 короткометражок із виступами міма, щоб відібрати найкращі моменти. Саме їх і демонстрували публіці на зустрічі. Разом з тим нв сцені неодноразово з’являлися актори «Академії Руху», щоб як повторити елементи номерів Марсо, так і продемонструвати глядачам власні напрацювання.

    Публіці творче дійство сподобалося. Серед відвідувачів – Владислав. Хлопець зізнався: «Чесно кажучи, я думав, що пантоміма вона не така вражаюча, як звичайний театр, бо, звісно ж, немає ніяких слів. Проте, вона сама виявилася неначе окремою мовою. Це було дуже вражаюче, я не думав, що в мене залишиться після перегляду стільки емоцій».

    Проведення вечора пам’яті Марселя Марсо стало можливим завдяки відновленю роботи театрів, над чим довго працювала міська влада та Рада оборони. Її представники також завітали до театру, як от Віктор Трюхан, заступник голови Покровської райради. Він вручив почесні грамоти акторам та робітникам театру на честь професійного свята.

    А очільниця управління культури криворізької міськради Наталя Стрига, що також завітала, не стримує захвату: «Після відновлення роботи в наших театрах постійно працюють над новими прем’єрами та форматами. «Академія Руху», безумовно, захопила тим дійством, яке було показано на сцені. Це не стільки вистава, скільки справжній майстер-клас від двох майстрів: Марселя Марсо та нашого Олександра Бєльського. Цей дует подарував безліч емоцій: цікавих, яскравих і надихнув на якісь нові творчі ідеї, як от – повторити цю виставу для аматорських театрів нашого міста».

     

    Теги
    • #вистава