78% опитаних громадян вважають, що необхідно поширювати й зміцнювати традиційні українські цінності, – дослідження
Протягом двох тижнів у нашій державі тривало опитування, метою якого було з’ясувати ставлення населення до розповсюдження цінностей – «традиційних українських» та «притаманних східним слов’янам (у тому числі росіянам та білорусам)». Зокрема, переважна більшість респондентів вважають, що слід розвивати й «пропагандувати» цінності саме мешканців України. Понад 50% віддають пріоритет європейським чи західним цінностям. Результати відповідного дослідження опубліковані на офіційному сайті Київського міжнародного інституту соціології.
В опитуванні реалізували експеримент split-sample, згідно з яким усім респондентам ставилося однакове запитання «Як Ви вважаєте, в Україні потрібно заохочувати поширення і зміцнення… ?», а потім пропонували два варіанти відповідей. Одним варіантом був «сучасних європейських / західних цінностей», а другий відрізнявся – опитаних знов поділили навпіл й зачитували такі продовження питання: «традиційних українських цінностей» чи «цінностей, які є традиційними для східних слов’ян – українців, росіян, білорусів». Тобто українці обирали між європейськими/західними й традиційними українськими цінностями, а також ж європейськими/західними й слов’янськими.
За результатами дослідження, безумовно перемагають «чисто українські» цінності – 78% респондентів впевнені, що саме їх треба поширювати і зміцнювати. Проте, якщо під «традиційними цінностями» мають на увазі ті, як притаманні східним слов’янам (у тому числі росіянам й білорусам), то їх розвиток підтримують лише 33%. Водночас 51% респондентів віддають перевагу європейським / західним цінностям.
Крім того, саме українські цінності бажають поширювати мешканці всіх регіонах, статевих, вікових, освітніх категоріях. Проте, є певні розбіжності стосовно цінностей для східних слов’ян: на Заході і в Центрі більшість обирають «сучасні європейські / західні», а Півдні думки розділилися порівну, а на Сході вже більше тих, хто віддає перевагу цінностям, притаманним росіянам та білорусам. Стосовно цього варіанту більш молоді респонденти частіше обирали «сучасні європейські / західні цінності», у той час як більш старші українці прихильніше ставляться до «традиційних для слов’ян цінностей».
З 6 по 20 липня працівники КМІСу проводили власне всеукраїнське опитування, в якому з’ясовували ставлення українців до поширення певних цінностей. Загалом у дослідженні брали участь 2000 респондентів, які проживають у всіх регіонах України (крім АР Крим). Опитували дорослих українців у віці 18 років і старше. До вибірки не включалися жителі територій, які тимчасово не контролювалися владою України до 24 лютого цього року (АР Крим, окремі райони Донецької та Луганської областей), а також ті, які виїхали закордон після початку війни. Методом дослідження обрали CATI – телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера.
Нагадаємо, з початку війни в Україні спостерігаються позитивні зміни щодо цинізму в українському суспільстві.
З 6 по 20 липня працівники КМІСу проводили власне всеукраїнське опитування, в якому з’ясовували ставлення українців до поширення певних цінностей. Загалом у дослідженні брали участь 2000 респондентів, які проживають у всіх регіонах України (крім АР Крим). Опитували дорослих українців у віці 18 років і старше. До вибірки не включалися жителі територій, які тимчасово не контролювалися владою України до 24 лютого цього року (АР Крим, окремі райони Донецької та Луганської областей), а також ті, які виїхали закордон після початку війни. Методом дослідження обрали CATI – телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера. Нагадаємо, з початку війни в Україні спостерігаються позитивні зміни щодо цинізму в українському суспільстві.