Переселенці, які евакуюються з районів бойових дій залізницею, відтепер зможуть отримувати грошову допомогу від держави прямо на вокзалах
В Україні запровадили нову програму допомоги для українців, які виїжджають із регіонів проведення бойових дій та окупованих міст. Відтепер вимушені переселенці зможуть отримати виплати від держави безпосередньо під час евакуації. Для цього «Укрзалізниця» передаватиме дані зі своїх евакуаційних поїздів «Укрпошті», а постраждалі від війни зможуть забрати кошти в пункті видачі прямо на залізничному вокзалі.
Офіс Президента спільно з Мінцифрою, Мінсоцполітики, Міністерством інфраструктури, «Укрзалізницею» та «Укрпоштою» розробили нову програму грошової допомоги для постраждалих від війни українців. Вона доповнює вже запущений проєкт «Там, де вас чекають», який дозволяє вже в потязі підібрати та замовити варіанти тимчасового розселення. Згідно з новою програмою, працівники залізниці формуватимуть відомості про грошову допомогу під час руху евакуаційних потягів та передаватимуть «Укрпошті», після чого по прибуттю біженці зможуть отримати кошти від держави на вокзалі. Наразі пункт видачі працює на львівському вокзалі, але надалі держава планує відкрити такі пункти у різних містах країни. Розмір виплати для ВПО становить 3 000 гривень на кожну дитину чи людину з інвалідністю та 2 000 гривень на кожного громадянина, старше 18 років. Допомога виплачується одноразово.
«Ця програма покликана допомогти евакуюватись тим, хто підставляє життя під загрозу кожного дня, але досі не наважувався виїхати з найгарячіших точок, мовляв «ми нікому не потрібні!». Ми не словами, а справами підтверджуємо, що «потрібні» – люди відразу отримують «живі» підйомні кошти. До того ж, ще в потязі подаються заявки на розміщення, а по прибуттю – чекають представники місцевої влади із транспортом, щоб відразу відвезти на поселення», – зазначив керівник пасажирського напрямку «Укрзалізниці» Олександр Перцовський.
Також він додав, що на сьогодні такі виплати отримали пасажири п’ятьох евакуаційних потягів до Львова на загальну суму 340 тисяч гривень.