Як комунікувати у випадку відсутності мобільного зв’язку
З початку війни з російськими окупантами не раз фіксували відсутність мобільного зв’язку у різних регіонах держави. У таких ситуація люди зазвичай не знають, як комунікувати із близькими й викликати екстрені служби. Тож, на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я України опублікували добірку порад для українців за відсутності мобільної мережі.
За відсутності мобільної мережі, аби здійснити дзвінки за екстреними номерами чи зв’язатися з близькими є декілька альтернативних варіантів. Так зокрема:
1. Стаціонарні телефони – основна альтернатива мобільному зв’язку, для виклику швидкої допомоги слід набирати номер «103».
2. Месенджери Viber, WhatsApp, Telegram, Signal, Messenger Facebook, Instagram тощо – підтримувати зв’язок можна за допомогою соцмереж, але тільки при наявність інтернету. У разі необхідності з медиками можна зв’язатися за допомогою чатботу на сайті МОЗ.
3. Спеціальні застосунки для радіозв’язку – спілкуватись можна за допомогою мобільних телефонів за прикладом рації. Для цього на смартфон варто попередньо встановити спеціальні месенджери, наприклад: Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie. Проте спілкування не буде приватним, адже його зможе прослухати будь-хто, якщо потрапить на ту ж частоту. Радіус дії таких месенджерів варіюється від 60 до 100 м і залежить від можливих перешкод. Найчастіше робота таких застосунків побудована на основі технології Bluetooth.
4. За відсутності мобільного зв’язку та доступу до інтернету варто переміститися до найближчого об’єкта, де є обладнання стаціонарного телефонного зв’язку та/або радіозв’язку. Стаціонарні телефони є в будівлях органів місцевого самоврядування, відділеннях пошти, пожежно-рятувальних частинах, відділках поліції, станціях швидкої медичної допомоги, представництвах інших силових відомств.
Якщо немає жодних технічних засобів зв’язку городянам радять попередньо чітко домовитися про місце та час зустрічі одне з одним. При евакуації варто визначитись із точкою та часом збору й домовитись, що будете чекати там, наприклад, протягом 24 годин, а потім вирушите далі до наступного пункту призначення. Маленьким дітям слід покласти в кишеню або вшити в одяг записку із повним ім’ям дитини, її батьків чи інших контактних осіб, адресу та телефони.
1. Стаціонарні телефони – основна альтернатива мобільному зв’язку, для виклику швидкої допомоги слід набирати номер «103».
2. Месенджери Viber, WhatsApp, Telegram, Signal, Messenger Facebook, Instagram тощо – підтримувати зв’язок можна за допомогою соцмереж, але тільки при наявність інтернету. У разі необхідності з медиками можна зв’язатися за допомогою чатботу на сайті МОЗ.
3. Спеціальні застосунки для радіозв’язку – спілкуватись можна за допомогою мобільних телефонів за прикладом рації. Для цього на смартфон варто попередньо встановити спеціальні месенджери, наприклад: Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie. Проте спілкування не буде приватним, адже його зможе прослухати будь-хто, якщо потрапить на ту ж частоту. Радіус дії таких месенджерів варіюється від 60 до 100 м і залежить від можливих перешкод. Найчастіше робота таких застосунків побудована на основі технології Bluetooth.
4. За відсутності мобільного зв’язку та доступу до інтернету варто переміститися до найближчого об’єкта, де є обладнання стаціонарного телефонного зв’язку та/або радіозв’язку. Стаціонарні телефони є в будівлях органів місцевого самоврядування, відділеннях пошти, пожежно-рятувальних частинах, відділках поліції, станціях швидкої медичної допомоги, представництвах інших силових відомств.
Якщо немає жодних технічних засобів зв’язку городянам радять попередньо чітко домовитися про місце та час зустрічі одне з одним. При евакуації варто визначитись із точкою та часом збору й домовитись, що будете чекати там, наприклад, протягом 24 годин, а потім вирушите далі до наступного пункту призначення. Маленьким дітям слід покласти в кишеню або вшити в одяг записку із повним ім’ям дитини, її батьків чи інших контактних осіб, адресу та телефони.