Вгору
    Онлайн трансляція
    Програма передач

    Останні відео

    Назад до програми передач

    Попередні випуски

    Результати пошуку

    Топ-8 найбільших інвестиційних проєктів на Дніпропетровщині, реалізації яких чекають у 2022 році

    17 Грудня 2021, 10:00 Поділитися

    За даними порталу «Depo.Дніпро» у Дніпропетровській області наступного року планують реалізувати амбітні інвестиційні проекти в промисловості, які зміцнять економіку регіону. Кілька з них – у Кривому Розі.

    Топ-8 найбільших інвестиційних проєктів на Дніпропетровщині, реалізації яких чекають у 2022 році
    Фото: Depo.Дніпро

    Дніпропетровська область посідає перше місце в Україні за обсягом прямих іноземних інвестицій. На даний час обсяг в область залучено 5,5 млрд доларів США. Це 12,7% від загальноукраїнського показника. Понад 3,9 млрд, або 71,5% були спрямовані у промисловість.

    Це не дивно, оскільки область історично має великі промислові традиції, потужні ресурси для розвитку, а також кадровий потенціал. Тому інвестори охоче йдуть на Дніпропетровщину з амбітними планами у довгостроковій перспективі. У 2022 році на регіон чекає чергова хвиля реалізації інвестпроєктів. В одних випадках – це продовження вже діючих програм, в інших – зовсім нових.

    Сайт «Depo.Дніпро» зібрав ключові інвестиційні проекти, які мають почати реалізовувати на території області у 2022 році. Деякі з них – у Кривому Розі. Далі їх перелік та запланований обсяг інвестицій.

    1. Розробка Шиманівського родовища залізних руд

    Обсяг інвестицій: $1,1 млрд.

    Канадська гірничорудна компанія Black Iron побудує нове залізорудне виробництво поруч із Кривим Рогом. Загальний обсяг інвестицій у проєкт розробки Шиманівського залізорудного родовища оцінюється в $1,1 млрд. З них вже $92 млн вже проінвестовано. Також компанія реалізувала низку соціальних проєктів, серед яких – нова дорога для Новолатівської сільської громади, поруч із якою буде розташовано майбутній ГЗК.

    У Black Iron заявляють, що упродовж 20 років місцеві бюджети Дніпропетровщини отримають від реалізації проєкту близько $2,2 млрд у вигляді податків. При цьому на самому підприємстві мають створити 700 робочих місць, а ще 2000 робочих місць – опосередковано. Проєкт передбачає також низку соціальних переваг для Кривого Рогу, зокрема, відселення житломасиву Рудничне, побудову нової лікарні, школи, дитячих садків та реконструкція дороги.

    Black Iron готовий на початку 2022 року почати першу чергу будівництва комбінату, але є одна проблема – земельна ділянка, яка належить Міністерству оборони. Меморандум про її передачу був підписаний понад два роки тому, але бюрократична тяганина затягнулася. Із новим міністром оборони справа, очевидно, має піти на краще.

    Шиманівське родовище. Надано Black Iron
    Нова дорога в Новолатівській громаді. Надано Black Iron

    2. Завод Stadler у Кривому Розі

    Обсяг інвестицій: 500 млн євро

    Запуск в Україні великого транспортного проекту City Express охопить кілька великих міст України, у тому числі Дніпро. Ідея запуску міських електричок для розвантаження транспортних потоків вкрай важлива для мегаполісів. Для реалізації проєкту необхідна не тільки відповідна інфраструктура, але й сучасний рухомий склад.

    Наприкінці серпня в присутності Президента України Міністерство інфраструктури, АТ «Укрзалізниця», компанія Stadler і Швейцарське агентство зі страхування експортних ризиків SERV підписали меморандум про локалізацію виробництва в Кривому Розі. Загальний об'єм майбутніх інвестицій – близько 500 млн євро.

    На новому заводі мають виготовляти пасажирські електро- та дизель-поїзди. У Покровському районі Кривого Рогу обирають дві локації – з виробництва комплектуючих та збирання кінцевої продукції – сучасних поїздів і вагонів.

    Компанії безкоштовно нададуть ділянку у 48 га, місто також бере на себе вирішення усіх питань з підведення комунікацій тощо. Про кількість нових робочих місць поки не повідомляється.

    План ділянки для розміщення заводу
    Переговори керівництва міста і Stadler

    3. Аеродром і новий термінал аеропорту у Дніпрі

    Обсяг інвестицій: $307 млн

    Будівництво аеропорту у Дніпрі – один з найбільш резонансних і соціально важливих інвестиційних проєктів в регіоні. Перший напрямок – нова злітно-посадкова смуга, яка фінансується за кошти державного бюджету. Роботи виконує турецький підрядник. Загальна вартість будівництва – 5,6 млрд грн. У 2022 році мають зробити основну частину робіт, оскільки у 2023 році його вже планують здати в експлуатацію.

    Новий термінал аеропорту будує компанія Олександра Ярославського DCH. У будівництво терміналу та необхідної інфраструктури інвестують 100 млн доларів.

    Готовність терміналу оцінюють на рівні 35%. Ярославський заявив, що термінал збудують до кінця 2022 року.

    Термінал нового аеропорту. Автор: НС Дніпро
    Будівництво аеродрому. Автор: Дніпропетровська ОДА

    4. Амбітні плани «Метінвесту»

    Обсяг інвестицій: 100 млн євро

    Північний ГЗК «Метінвесту» збудує найбільший в Україні комплекс зі згущення пульпи. Комплекс дозволить комбінату скоротити витрати і знизити навантаження на навколишнє середовище за рахунок зменшення енергоспоживання і води.

    Загальний об'єм інвестицій складе близько 100 млн євро.

    За рахунок скорочення споживання електроенергії на перекачку пульпи до 50% буде знижена собівартість концентрату, що дасть можливість комбінату ставати більш прибутковим і надалі інвестувати в модернізацію.

    Кількість нових робочих місць не заявлена. Оскільки цей комплекс мають ввести в експлуатацію вже у 2023 році, основні технічні роботи мають припасти на 2022 рік.

    5. Нові потужності «Інтерпайп Сталь»

    Обсяг інвестицій: $100 млн

    Завод «Інтерпайп-сталь» – один з найбільших інвестиційних проєктів у Дніпрі за часів незалежності. У підприємство вклали майже 1 млрд доларів. Побудували його з нуля в чистому полі. Останнім доробком підприємства став інноваційний електросталеплавильний комплекс, який дозволить збільшити обсяги випуску преміальних труб.

    Саме цей напрям сьогодні ключовий для підприємства, і на ньому робитимуть акцент у 2022 році. Заявлений об’єм інвестицій на найближчі три роки – $100 млн. Частина коштів наступного року будуть також вкладені в новий інвестиційний проєкт – відкриття великої лінії термічної обробки та нарізки на трубному заводі «Ніко Тьюб» у Нікополі.

    Така інвестиційна зацікавленість не випадкова, оскільки саме у 2022 році «Ніко Тьюб» має поставити найбільшій газовидобувній компанії України «Укргазвидобування» понад 25,5 тис. т труб загальною вартістю 2,3 млрд грн.

    6. Реконструкція аеропорту у Кривому Розі

    Обсяг інвестицій: $37 млн

    У Кривому Розі, як і у Дніпрі, теж існує проблема із реконструкцією аеропорту. Новий тендер передбачає витрати на рівні 1,03 млрд грн і відбудеться на початку лютого 2022 року.

    Роботи вестимуть у три етапи. На даний час стартував підготовчий. Він передбачає реконструкцію мережі електроживлення світлосигнального, радіонавігаційного та метеообладнання, а також перебудову каналізаційного колектора довжиною понад 1000 м та діаметром 500 мм.

    А от навесні 2022 року мають стартувати другий і третій етапи – безпосередньо роботи з реконструкції злітно-посадкової смуги, яка була збудована ще у 1978 році, і реконструкції будівлі терміналу.

    Візит Президента до Кривого Рогу. Автор: Офіс Президента
    Реконструкція аеропорту Кривий Рік. Автор: Офіс Президента

    7. Логістичний термінал «Нової пошти» за кошти ЄБРР

    Обсяг інвестицій: 14 млн євро

    «Нова пошта» отримала від ЄБРР кредитні кошти у розмірі 28,5 млн євро на розвиток інфраструктури компанії. З них 14 млн євро піде на будівництво і облаштування нового логістичного терміналу на Дніпропетровщині. Ще 11,9 млн євро – на закупівлю нового обладнання, а 2,6 млн євро складуть інші витрати.

    Інвестиції в будівництво нового автоматизованого терміналу сортування посилок пов’язані з впливом на навколишнє середовище, здоров’я, безпеку та соціальне життя, характерним для сектору транспортних послуг, який можна вирішити за допомогою належної практики управління.

    Локація нового терміналу поки не називається, але відомо, що земля під нього була придбана через купівлю компанії, яка нею володіла.

    8. Паперова фабрика замість радіозаводу

    Обсяг інвестицій: не озвучується

    Київський картонно-паперовий комбінат почав реалізовувати свій інвестиційний проєкт із введення у дію нових потужностей у місті Верхньодніпровськ. У липні 2021 року комбінат завершив угоду з придбання у ПрАТ «Верхньодніпровський завод потужного радіобудування» відповідного майданчика.

    Сума інвестицій не називається, але керівництво комбінату заявило, що створено 250 робочих місць. Майданчик вже готовий для встановлення обладнання та запуску потужностей. Випуск гофротари та упаковки очікується вже в I кварталі 2022 року.

    Виробничий майданчик у Верхньодніпровську. Фото: Київський КПК
    Виробничий майданчик у Верхньодніпровську. Фото: Київський КПК

     

    Дніпропетровська область посідає перше місце в Україні за обсягом прямих іноземних інвестицій. На даний час обсяг в область залучено 5,5 млрд доларів США. Це 12,7% від загальноукраїнського показника. Понад 3,9 млрд, або 71,5% були спрямовані у промисловість.

    Це не дивно, оскільки область історично має великі промислові традиції, потужні ресурси для розвитку, а також кадровий потенціал. Тому інвестори охоче йдуть на Дніпропетровщину з амбітними планами у довгостроковій перспективі. У 2022 році на регіон чекає чергова хвиля реалізації інвестпроєктів. В одних випадках – це продовження вже діючих програм, в інших – зовсім нових.

    Сайт «Depo.Дніпро» зібрав ключові інвестиційні проекти, які мають почати реалізовувати на території області у 2022 році. Деякі з них – у Кривому Розі. Далі їх перелік та запланований обсяг інвестицій.

    1. Розробка Шиманівського родовища залізних руд

    Обсяг інвестицій: $1,1 млрд.

    Канадська гірничорудна компанія Black Iron побудує нове залізорудне виробництво поруч із Кривим Рогом. Загальний обсяг інвестицій у проєкт розробки Шиманівського залізорудного родовища оцінюється в $1,1 млрд. З них вже $92 млн вже проінвестовано. Також компанія реалізувала низку соціальних проєктів, серед яких – нова дорога для Новолатівської сільської громади, поруч із якою буде розташовано майбутній ГЗК.

    У Black Iron заявляють, що упродовж 20 років місцеві бюджети Дніпропетровщини отримають від реалізації проєкту близько $2,2 млрд у вигляді податків. При цьому на самому підприємстві мають створити 700 робочих місць, а ще 2000 робочих місць – опосередковано. Проєкт передбачає також низку соціальних переваг для Кривого Рогу, зокрема, відселення житломасиву Рудничне, побудову нової лікарні, школи, дитячих садків та реконструкція дороги.

    Black Iron готовий на початку 2022 року почати першу чергу будівництва комбінату, але є одна проблема – земельна ділянка, яка належить Міністерству оборони. Меморандум про її передачу був підписаний понад два роки тому, але бюрократична тяганина затягнулася. Із новим міністром оборони справа, очевидно, має піти на краще.

    Шиманівське родовище. Надано Black Iron
    Нова дорога в Новолатівській громаді. Надано Black Iron
    2. Завод Stadler у Кривому Розі

    Обсяг інвестицій: 500 млн євро

    Запуск в Україні великого транспортного проекту City Express охопить кілька великих міст України, у тому числі Дніпро. Ідея запуску міських електричок для розвантаження транспортних потоків вкрай важлива для мегаполісів. Для реалізації проєкту необхідна не тільки відповідна інфраструктура, але й сучасний рухомий склад.

    Наприкінці серпня в присутності Президента України Міністерство інфраструктури, АТ «Укрзалізниця», компанія Stadler і Швейцарське агентство зі страхування експортних ризиків SERV підписали меморандум про локалізацію виробництва в Кривому Розі. Загальний об'єм майбутніх інвестицій – близько 500 млн євро.

    На новому заводі мають виготовляти пасажирські електро- та дизель-поїзди. У Покровському районі Кривого Рогу обирають дві локації – з виробництва комплектуючих та збирання кінцевої продукції – сучасних поїздів і вагонів.

    Компанії безкоштовно нададуть ділянку у 48 га, місто також бере на себе вирішення усіх питань з підведення комунікацій тощо. Про кількість нових робочих місць поки не повідомляється.

    План ділянки для розміщення заводу
    Переговори керівництва міста і Stadler
    3. Аеродром і новий термінал аеропорту у Дніпрі

    Обсяг інвестицій: $307 млн

    Будівництво аеропорту у Дніпрі – один з найбільш резонансних і соціально важливих інвестиційних проєктів в регіоні. Перший напрямок – нова злітно-посадкова смуга, яка фінансується за кошти державного бюджету. Роботи виконує турецький підрядник. Загальна вартість будівництва – 5,6 млрд грн. У 2022 році мають зробити основну частину робіт, оскільки у 2023 році його вже планують здати в експлуатацію.

    Новий термінал аеропорту будує компанія Олександра Ярославського DCH. У будівництво терміналу та необхідної інфраструктури інвестують 100 млн доларів.

    Готовність терміналу оцінюють на рівні 35%. Ярославський заявив, що термінал збудують до кінця 2022 року.

    Термінал нового аеропорту. Автор: НС Дніпро
    Будівництво аеродрому. Автор: Дніпропетровська ОДА
    4. Амбітні плани «Метінвесту»

    Обсяг інвестицій: 100 млн євро

    Північний ГЗК «Метінвесту» збудує найбільший в Україні комплекс зі згущення пульпи. Комплекс дозволить комбінату скоротити витрати і знизити навантаження на навколишнє середовище за рахунок зменшення енергоспоживання і води.

    Загальний об'єм інвестицій складе близько 100 млн євро.

    За рахунок скорочення споживання електроенергії на перекачку пульпи до 50% буде знижена собівартість концентрату, що дасть можливість комбінату ставати більш прибутковим і надалі інвестувати в модернізацію.

    Кількість нових робочих місць не заявлена. Оскільки цей комплекс мають ввести в експлуатацію вже у 2023 році, основні технічні роботи мають припасти на 2022 рік.

    5. Нові потужності «Інтерпайп Сталь»

    Обсяг інвестицій: $100 млн

    Завод «Інтерпайп-сталь» – один з найбільших інвестиційних проєктів у Дніпрі за часів незалежності. У підприємство вклали майже 1 млрд доларів. Побудували його з нуля в чистому полі. Останнім доробком підприємства став інноваційний електросталеплавильний комплекс, який дозволить збільшити обсяги випуску преміальних труб.

    Саме цей напрям сьогодні ключовий для підприємства, і на ньому робитимуть акцент у 2022 році. Заявлений об’єм інвестицій на найближчі три роки – $100 млн. Частина коштів наступного року будуть також вкладені в новий інвестиційний проєкт – відкриття великої лінії термічної обробки та нарізки на трубному заводі «Ніко Тьюб» у Нікополі.

    Така інвестиційна зацікавленість не випадкова, оскільки саме у 2022 році «Ніко Тьюб» має поставити найбільшій газовидобувній компанії України «Укргазвидобування» понад 25,5 тис. т труб загальною вартістю 2,3 млрд грн.

    6. Реконструкція аеропорту у Кривому Розі

    Обсяг інвестицій: $37 млн

    У Кривому Розі, як і у Дніпрі, теж існує проблема із реконструкцією аеропорту. Новий тендер передбачає витрати на рівні 1,03 млрд грн і відбудеться на початку лютого 2022 року.

    Роботи вестимуть у три етапи. На даний час стартував підготовчий. Він передбачає реконструкцію мережі електроживлення світлосигнального, радіонавігаційного та метеообладнання, а також перебудову каналізаційного колектора довжиною понад 1000 м та діаметром 500 мм.

    А от навесні 2022 року мають стартувати другий і третій етапи – безпосередньо роботи з реконструкції злітно-посадкової смуги, яка була збудована ще у 1978 році, і реконструкції будівлі терміналу.

    Візит Президента до Кривого Рогу. Автор: Офіс Президента
    Реконструкція аеропорту Кривий Рік. Автор: Офіс Президента
    7. Логістичний термінал «Нової пошти» за кошти ЄБРР

    Обсяг інвестицій: 14 млн євро

    «Нова пошта» отримала від ЄБРР кредитні кошти у розмірі 28,5 млн євро на розвиток інфраструктури компанії. З них 14 млн євро піде на будівництво і облаштування нового логістичного терміналу на Дніпропетровщині. Ще 11,9 млн євро – на закупівлю нового обладнання, а 2,6 млн євро складуть інші витрати.

    Інвестиції в будівництво нового автоматизованого терміналу сортування посилок пов’язані з впливом на навколишнє середовище, здоров’я, безпеку та соціальне життя, характерним для сектору транспортних послуг, який можна вирішити за допомогою належної практики управління.

    Локація нового терміналу поки не називається, але відомо, що земля під нього була придбана через купівлю компанії, яка нею володіла.

    8. Паперова фабрика замість радіозаводу

    Обсяг інвестицій: не озвучується

    Київський картонно-паперовий комбінат почав реалізовувати свій інвестиційний проєкт із введення у дію нових потужностей у місті Верхньодніпровськ. У липні 2021 року комбінат завершив угоду з придбання у ПрАТ «Верхньодніпровський завод потужного радіобудування» відповідного майданчика.

    Сума інвестицій не називається, але керівництво комбінату заявило, що створено 250 робочих місць. Майданчик вже готовий для встановлення обладнання та запуску потужностей. Випуск гофротари та упаковки очікується вже в I кварталі 2022 року.

    Виробничий майданчик у Верхньодніпровську. Фото: Київський КПК
    Виробничий майданчик у Верхньодніпровську. Фото: Київський КПК
     

    Теги
    • #інвестиції
    • #дніпропетровська область