Вгору
    Онлайн трансляція
    Програма передач

    Останні відео

    Назад до програми передач

    Попередні випуски

    Результати пошуку

    Самокати, моноколеса і інший електротранспорт визнали транспортними засобами в Україні: що зміниться для учасників дорожнього руху?

    1 Квiтня 2023, 10:20 Поділитися

    17 березня підпис Президента завершив ухвалення законопроєкта про використання електричних транспортних засобів. Він нарешті дає визначення багатьом категоріям електротранспорту та повинен сприяти тому, щоб в Україні до 2030 року значно зросла кількість його використання та значно розвинулась відповідна електрозарядна інфраструктура. Законопроєкт опублікували на офіційному вебпорталі парламенту України.

    Самокати, моноколеса і інший електротранспорт визнали транспортними засобами в Україні: що зміниться для учасників дорожнього руху

    Технічний прогрес не стоїть на місті: щодня на дорогах з’являється все більше електричних транспортних засобів. Водночас увесь цей час в українському законодавстві банально не було визначення для більшості із них. Це все при тому, що в деяких нормативно-правових актах слово «електромобіль» вживалось. Однак дуже хаотично та без надання чіткого розуміння що це взагалі таке.

    17 березня завершилось прийняття закону, який повинен виправити цю ситуацію. Зареєстрований він був ще в листопаді минулого року групою депутатів. Він покликаний нарешті визначити в законодавстві такі поняття як: авомобіль плагін-гібридний, електробус, електробус з подовженим запасом ходу, електромобіль (окремо вантажний та легковий) та станція їх зарядки.

    Крім того, дано навіть визначення легкого персонального електротранспорту (електросамокати, моноколеса, гіроскутери і тому подібне). Встановлено, що їх конструктивна швидкість не повинна перевищувати 25 кілометрів на годину, а потужність – до 1000 Вт. Наступним кроком мають стати зміни до правил дорожнього руху, які враховували б цей транспорт.

    Для водіїв же та інших учасників дорожнього руху поки мало що зміниться. Однак, в перспективі прийняття цього закону послужить значним стимулом переходити на елетротранспорт. Адже перш за все документ направлений на розвиток відповідної інраструктури в нашій країні.

    Як аргументували автори, зараз у місцях скупчення людей у великих містах близько 90-95% забруднюючих речовин припадають саме на автомобілі. Щоб цьому запобігти, законом передбачено до 2030 року досягти рівня в 10% електромобілів серед усіх транспортних засобів.

    Для досягнення цього закон унормовує приєднання та розміщення відповідних станцій зарядки та спрощення процедури їх приєднання до електричних мереж. Ним також передбачається, що під час будівництва нових багатоповерхівок потрібно буде забезпечувати не менше 50% місць для стоянки та зберігання електротранспорту. Крім того, з 1 січня 2026 року забороняється закупляти автобуси з двигунами внутрішнього згорання у містах, де живе більше 250 тисяч осіб. А з 1 січня 2027 – і в інших населених пунктах. До 2030 року кількість електробусів мусить становити не менше 50% від усього парку автобусів.

    Технічний прогрес не стоїть на місті: щодня на дорогах з’являється все більше електричних транспортних засобів. Водночас увесь цей час в українському законодавстві банально не було визначення для більшості із них. Це все при тому, що в деяких нормативно-правових актах слово «електромобіль» вживалось. Однак дуже хаотично та без надання чіткого розуміння що це взагалі таке.

    17 березня завершилось прийняття закону, який повинен виправити цю ситуацію. Зареєстрований він був ще в листопаді минулого року групою депутатів. Він покликаний нарешті визначити в законодавстві такі поняття як: авомобіль плагін-гібридний, електробус, електробус з подовженим запасом ходу, електромобіль (окремо вантажний та легковий) та станція їх зарядки.

    Крім того, дано навіть визначення легкого персонального електротранспорту (електросамокати, моноколеса, гіроскутери і тому подібне). Встановлено, що їх конструктивна швидкість не повинна перевищувати 25 кілометрів на годину, а потужність – до 1000 Вт. Наступним кроком мають стати зміни до правил дорожнього руху, які враховували б цей транспорт.

    Для водіїв же та інших учасників дорожнього руху поки мало що зміниться. Однак, в перспективі прийняття цього закону послужить значним стимулом переходити на елетротранспорт. Адже перш за все документ направлений на розвиток відповідної інраструктури в нашій країні.

    Як аргументували автори, зараз у місцях скупчення людей у великих містах близько 90-95% забруднюючих речовин припадають саме на автомобілі. Щоб цьому запобігти, законом передбачено до 2030 року досягти рівня в 10% електромобілів серед усіх транспортних засобів.

    Для досягнення цього закон унормовує приєднання та розміщення відповідних станцій зарядки та спрощення процедури їх приєднання до електричних мереж. Ним також передбачається, що під час будівництва нових багатоповерхівок потрібно буде забезпечувати не менше 50% місць для стоянки та зберігання електротранспорту. Крім того, з 1 січня 2026 року забороняється закупляти автобуси з двигунами внутрішнього згорання у містах, де живе більше 250 тисяч осіб. А з 1 січня 2027 – і в інших населених пунктах. До 2030 року кількість електробусів мусить становити не менше 50% від усього парку автобусів.

    Теги
    • #самокат
    • #закон
    • #електротранспорт